Vores elskede Fiat Multipla har netop været indlagt til et større operativt indgreb: styrekugler, bærearme, sporing, dæk, lygtejustering osv. Under operationen bliver jeg ringet op af mekanikeren, der beder mig komme og bese undervognen. Det viser sig, at vores 10 år gamle bil aldrig! har fået nogen form for behandling. Den er rød underneden, dog uden gennemtæringer. Det ses tydeligt at synsmanden har tvivlet på bunden - der er skrabe- og slagmærker overalt. Mekanikeren mener, at vi skal lade ham ordne det gennem det lokale tektrolcenter. Sikkert en udmærket idé, men men men...
Da jeg på femte år er på SU og vi tilsammen har 4 hjemmeboende børn er det økonomiske overskud begrænset. Jeg kunne tænke mig at forsøge mig med en LDS-løsning med Biltemas produkter: http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Rustbeskyttelse/. Nogle vil måske mene at det er dumt at spare de 3000 kroner der er i difference og at Biltemas produkt er tvivlsomt. Jeg tænker blot, at det dog stadig må være bedre end intet at gøre.
Jeg forestiller mig at afrense med boremaskine med stålbørste og efterfølgende trykluft. Derefter et tyndt produkt på bund og i hulrum, efterfulgt af en pasta på undervogn.
Er der nogle der har gode erfaringer og tricks? Eller nogle der ved om det er besværet værd - den har trods alt holdt i 10 år uden gennemtæringer.
Glæder mig til at høre fra jer!
Vores elskede Fiat Multipla har netop været...
Vis hele indlægget