Nordan 16

Hej - jeg er så heldig at have anskaffet mig en Nor-Dan 16 motor sejler. Dvs. en model de startede med at lave i 1980, egenlig beregnet til laksefiskeri i de norske og svenske fjorde. Desværre holdt både værftet Nor-Dan i år 2000 op med at lave dele til de gamle modeller.

Nu skal jeg så ud og finde det jeg mangler på brugt markedet. Desværre blev den forruden til den ødelagt i vinters. Jeg vil gerne have en ny rude i, men jeg kan jo ikke kontakte Nor-Dan da de ikke levere længere.

Hvad gør jeg - er der nogen der har gode råd??

Desuden vil jeg meget gerne have fat i en pressening der går fra fronten og et stykke bagtil - der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med et sådan??

Hilsen
Ogilvie
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du starter med at smække nogle billeder ind her... så er det langt lettere at se hvad du mangler....
Og dermed måske komme med et godt råd :-)

Men at Nordan ikke leverer dele længere gør jo ikke at de ikke vil hjælpe.... Ikke nødvendigvis.. måske kan du få kontakten en leverandør via dem... måske låne en skabelon osv....
Jeg kender dem ikke men hvis du er heldig har de lyst til at hjælpe lidt endnu :-)

MVH Njord
Jeg er Webmaster på Solussiden og har i den forbindelse haft kontakt til ERTEC, som leverer vinduer til forskellige bådtyper, bl.a. min egen Solus 24.
Måske kan de også levere til en Nordan 16.
På denne side kan du finde flere oplysninger:
http://solussiden.webs.com/apps/for...n-solus-24-

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tusind tak - det vil jeg prøve jbr. Billeder har jeg tilføjet i galleriet under navnet Nor-Dan 16 i kategorien både njord!

Hilsen

Michael.
Nu hvor jeg sidder og læser de gamle brochurer fra Nor-Dan så synes jeg min minder om en Nor-Dan 18 idet den har en lille kabine foran - det har nordan 16 vist nok ikke.....
Ja den på billedet ligner, da det jeg husker som en Nordan 18 kabinebåd.
Men du kan jo hurtigt måle om den er 16 eller 18 fod

En Nordan 16 forbinder jeg med en klinkbygget jolle, men selvfølgelig kan din jo sagtens være en 16 food, jeg synes bare ikke jeg er stødt på dem før...
mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis