Gulvvarme på svalehaleplader

Hvad skal jeg bruge af komponenter til etablering af gulvvarme i kun 1 rum, hvor der i resten af huset er radiatorer? Der skal etableres vandbåren gulvvarme fra nedlagt radiatorer ovenpå svalehaleplader, hvor der så blot stikker et fremløbsrør og tilbageløbsrør op af gulvet ude mod væggen. Hvor er det billigst at købe, og hvad er et brugbart mærke.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kommer an på hvor stort gulvet er, og hvad der skal på.

Er det ikke så stort rum, og der skal klinker eller lign på, ville jeg bare montere en retur termostat.
Hvis du støber med svalehalsplader oven på f.eks. et strøgulv, skal du have en del udvekslinger - gulvet bliver tungt. Og udvekslingerne skal ligge af på noget. Et alternativ er et let gulv med varmefordelingsplader.
Tak for svarene. Projektet er tænkt med klinker på det støbte gulv.Der er ca 90 cm mellem bjælkerne og nedenunder er der en krybekælder. Jeg mente, at det var tilstrækkelig understøtning af svalehaleplader. Gulvet er omkring 15 m2 og skal bruges til bryggers. Har hørt noget om en minishint, som skal sørge for at gulvet ikke bliver alt for varmt, når det kobles på eksisterende radiatorer. Er en retur termonstat det samme som en minishunt?
Jeg ved ikke hvad der er kutyme for det. Men en afstand på 90 cm og så et tungt gulv henover, synes jeg ikke lyder fedt. Hvorfor ikke hive størerne op og ned på noget Styrolit så har du isloeringen og så armering og gulvslanger og herefter beton. En anden løsning er den lette løsning som jeg skrev om tidligere.

Vel vidende at vovemod er en vigtig egenskab for en rigtig GDS-er så bør du ikke forlade dit projekt på tro, håb og formening.

derimod bør du søge de nødvendige oplysninger hvor de findes, i dette tilfælde hos importøren af Lewis Svalehaleplader.

Pladerne kan godt spænde 90cm uden mellemunderstøtning under udstøbningen.

http://www.eftex.dk/00020/ 

Og så er strøer og bjælker ikke det samme jo.  )

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis