Havemur opskrift

Hej

Jeg skal have lavet en mur med en højde på 1 meter på en skråning, den ene side skal fyldes op med jord. Muren bliver ikke synlig, der vokser buske på den anden side, så elementernes udseende er underordnet.
Er der nogen som kan give mig opskriften, så muren nu også bliver stående.
Hvilke sten/klods/element vil I anbefale, jeg har hørt man kan få nogen, som "klikkes" samme og forhindrer udskridning.
Hvordan skal hældningen være, jeg har hørt 12%, er det ok til 1 meter?
Hvor langt skal muren graves ned?
Hvordan er "lagkage" rækkefølgen og hvor meget af hvert lag? Sand, beton, element, andet..?

Glæder mig til at høre svarene :-)
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når udseendet ikke betyder så meget, så brug nogle 20cm fundablokke

Grav 40 cm ned læg 10cm beton med 2 stk 10mm tentorstål sæt så sten med ½ forbandt. når de er sat fyldes de med beton.

Det hele kan pudses lige som en sokel hvis den på et tidspunkt skal være synlig.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nu har jeg googlet fundablokke og tentorstål og fundet ud af hvad det er :-), men jeg er stadig lidt usikker på hvordan det helt skal laves, kan jeg få dig til at uddybe det lidt? Det med "½ forbandt" forstod jeg ikke, mener du at de skal overlappe hinanden, så der kommer til at ligge 2 rækker forskudt?
Vil det være en ide at komme sand i bunden?

Tak igen
½ forbandt er når der ligger en ½ sten ind over den neden under.

Jeg ville ikke komme sand i bunden.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis