Fejlmelding fra CTEK 200 M lader.??

For ikke at overlade på mine batterier købte jeg en ctek 200 marine lader og 2 x 75 ah AGM batterier.

Indtil nu har det virket fint. Men i går lørdag var laderen stoppet - batterierne flade (8 Volt) og køleskabet varmt.

Jeg tænkte at det måske var en fejl der havde slået laderen på stand-by og jeg satte den til at lade igen.
Sent lørdag aften var der så 11,7 volt på og alt så fint ud. I dag kiggede jeg så igen og der var den røde fejllampe tændt på laderen.
I morges var den så rød igen og meldte fejl.

I manualen står der intet om jeg må sætte den på recon til AGM batterier og heller ikke om den selv slår fra efter recon - kun at den er fuldautomatisk kører 12 trin??? alligevel skal man vælge mellem programmerne og jeg ved ikke hvordan?

Lige nu lader den.. Hvis jeg sætter den på normalt ladning viser det halt batteri og sætter jeg på på natladning som er en mindre ladespænding så viser den næsten fuld batteri.??

Jeg lod den stå på natladning og må så efter arbejde imorgen se hvad der er sket.??

Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal se om det er laderen eller batterierne der er noget galt med??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

For ikke at overlade på mine batterier købte jeg... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
har du prøvet med en af flukes multimeter.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis