Rød mursten fra 1970'er hus.

Hej.

JEg ville høre om der måske er nogle der kan hjælpe mig, med hvor jeg kan skaffe nogle mursten magen til dem mit hus er bygget af?

Huset er et OC hus fra 1975, jeg har desværre ikke haft held med at finde ud af hvilken sten det er og om de stadivæk kan skaffes.

Jeg vedhæfter et billed af stenen, og håber der måske er en der kan hjælpe, Evt. en der ved om de kan skaffes brugt, hvis ikke de laves mere.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fleste mursten bliver stadig lavet af den ene eller anden producent.

Google mursten eller tegl og der kommer en masse producenter op, en af dem har sikkert en sten der ligner.

Ellers er der jo altid genbyg osv. som sælger gamle mursten også.
Hej
Nej du får ikke den samme farve mursten idag, for dengang brugte man kul til at fyre med, og det gjorde stenene mørkere på
en anden måde, hvor de idag mest bruger gasfyrede ovne.
Jeg har 1000/1500 brugte sten fra 71, men desværre ikke med dette mønster i.
mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
prøv at ringe til ochuset det kan være de ved noget eller har nogle liggende.
Tak for hjælpen.

Jeg har fundet ud af det er en sten fra Høsten Teglværk som er lukket for en del år siden, og at der ikke er nogle der laver sten med lige det mønster desværre.
Så enten må jeg pille sten ud af indermuren, i min garage og ellers må jeg leve med jeg har nogle sten, der ikke er helt magen til de andre.
Annonce
Prøv her:

http://www.gamlemursten.dk/

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Prøv evt. Katrinelund på Holbæk egnen. Jeg ved han ligger inde med et stort lager af teglsten til tage, det kan være han kan hjælpe dig videre ...

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Kære fora

Jeg er i gang med at udbygge hjemmesiden www.gamlemursten.dk og henvender mig her fordi jeg kan se, at I tidligere har refereret til siden og derfor har stået i en situation, hvor I har haft brug for at finde informationer om genbrugssten. Derfor har I gjort jer nogle erfaringer, som kunne være værdifulde for os i vores arbejde med hjemmesiden.

Jeg vil være meget taknemmelig, hvis I ville besvare dette spørgeskema:

http://tempuri.org/tempuri.html

Er I ikke interesserede i at deltage, skal I naturligvis blot se bort fra denne henvendelse.

På forhånd tak for hjælpen og undskyld ulejligheden.

med venlig hilsen

Sidse

Gamle Mursten ApS, Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis