trådløst internet på rejse

hej alle.
har lige været på ferie i Italien,og vil gerne spørge om man kan købe en eller ande form for trådløst internet adgang til at bruge på rejsen ??
grunden til at jeg spørger er den, at prisen på vores campingplads var temmelig høj, forbindelsen ustabil, og hastigheden var i bund.
er der nogen der har gode råd ?
  al hjælp er velkommen

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der findes en del internet opkomlinger, hvis du har en tomtom gps kan du finde en del under interesse feltet,
der også noget der et eller andet med fon som er private bruger der deler deres opkobling
tak for svarene, men det drejer sig ikke om telefoni, men adgang til internet fra pc. fordi vores familie er meget spredt er f.eks skype og facebook for os nemmest,hurtigst og billigst

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Yes det er jeg klar over. De fleste moderne telefoner kan benyttes til at koble computeren på internettet med et lille kabel du sætter i telefonen og så i USB-stikket i computeren. Det kan du sikkert allerede nu (forudsat at du har en nyere mobiltelefon) Problemet er blot at hvis du gør det med dit nuværende simkort vil du i Italien betale en meget høj pris da du skal betale udlandstakst. Derfor er der mange penge at spare hvis du køber et italiensk taletidskort når du er i Italien (med datatrafik) da du så vil kunne komme på internet til "lokal" takst.

 Henning, Lolland

Ja det burde være fint. Hvis du opgiver model og mærke er der sikkert en venlig sjæl som vil slå det op for dig på nettet (Jeg tager på ferie i morgen tidelig) - men husk at du skal have et kabel og hvis det ikke fulgte med telefonen kan de være halvdyre.... Jeg ville nok benytte mig af et slagtilbud som dette istedet: http://www.cbb.dk/mobil-bredbaand/om-produktet/1-mbit-maaned/ Så har du modemet og skal bare have fat i et Italiensk simkort. Bemærk, dette er ment som en mulig løsning, som jeg personligt ville gå efter som det første. Hvis man ikke kan købe simkort med datatrafik i Italien eller hvis usb-modemet ikke kan åbnes så duer løsningen ikke. Måske er der nogen som har prøvet dette i Italien og som kan komme med indspark ?

 Henning, Lolland

PS: pml36's forslag er også brugbar (og gratis) men ikke så fleksibel, da du skal være i nærheden af et åbent netværk og det er ikke sikkert at det findes på campingpladsen...

 Henning, Lolland

Du kan finde en hel del på Campingferie.dk
Søg evt. videre der inde på "trådløst internet" osv.

Det er ikke alt, der er lige brugbart, men man får da lidt indføring i materien.
Men pas på, ofte er det svinedyrt og kan ruinere de fleste mennesker med alm. formuer.

Med venlig hilsen
ktm

 

ok.
tak for svarene, der er nok ikke nogen nem og billig løsning kan jeg forstå !
må se hvad der kan findes på.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis