Nu er du sikkert blevet godt træt i armen :-)
Men gode tegn at der er kompression.
Gode tegn at der er gnist.
Men det tørre tændrør indikerer at der ikke suges benzin med ind!
Jeg vil dryppe lidt benzin på tændrører og starte motoren op!
Du kan dyppe ende i lidt benzin og skrue den i, ikke drukne med bare lidt...
På samme måde sam man nogen gange må lokkke plæneklipperen igang efter en lang vinter....
Du kan evt også give lidt starthjælp (spray ) i indsugningen.....
Så tror jeg den kommer :-)
Hvis du ikke monterer tændrøret og giver den nogle hurtige omgange... kommer der så lidt benzinblandede dampe op af tændrørshullet.... Sikkert ikke, hvilket også indikerer at der ikke suges noget ind gennem karburatoren.
Det kommer nu nok når du prøver med en lille "snaps" (benzin på tændrøret) :-)
Principielt kan der være sket det at din magnet er blevet drejet og tændingstidspunktet er flyttet.... MEN ikke særlig sandsynligt....
For at kontrolerere at der er gnist på tændrøret så skruer du det blot af og monterer tændrørs ledningen igen. Så holder du evt tændrøret fast mod motorblokken med en skruetrækker.... At der er gnist her er et godt tegn, men ikke det samme som at sige der også er tænding under kompression!
For at stoppe lukker du bare benzinhanen ( tager lidt tid før den stopper ) eller tager tændrørshætten af.... Er den ikke ordentligt isoleret kan du få et "smæk" over fingrene ved det....
PS på en af siderne hos
www.motorsamling.dk kan du iøvrigt finde beskrivelse af tændrørs gappet osv.... Og hele start proceduren....
Får du ikke gang i den nu, så skal du måske have renset karburatoren.... Der kan være noget ir osv, specielt hvis ikke den har været startet i længere tid...
PS. må vi ikke se billeder af hele jollen....
Kunne godt tænke mig en lille damjolle til at rode med :-) Men den skal være i god stand.... Det er ikke klikbygning jeg er ekspert i :-) Slet ikke reperation... Men man kunne jo tage et kursus hos bådbyggeriet i Løgstør......