Autocamper med automatgear

Vi går og kikker efter en autocamper til lidt køreture i Europa og til beboelse for mig, når jeg er på fremmede byggepladser m.m.

Og der er jo masser af fiiine vogne, med både det ene og det andet i udstyr.
Vi vil bare gerne have en der er med automatgear. Helt specielt efter Vores nylig overståede tur til (syd)Frankrig - i personvogn, hvor vi flere gange observere førere af autocampere kæmpe med skarpe sving -og gear

Men findes der modeller -udover vw caravelle med automatgear- eller skal vi evt. bestille en seperat ved en vognbygger ?

Vi har kik på noget i denne retning :
http://www.bilbasen.dk/brugt-campingvogn/forhandler/Fiat-Hymer-2,8-JTD-3d_ID186101886.htm

Men altså med automatgear.

Mange tak for Jeres svar....

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For nogle år siden, troede jeg også, at vi skulle have en autocamper, men da jeg havde luret lidt på, hvordan folk gør og lever med en sådan, og især lagde mærke til, at de alle havde deres problemer med at komme omkring, når først man er installeret på f.eks. en campingplads.
Det kræver, set i min optik, at men i det mindste medbringer cykler, for ikke at pille hele menageriet ned for at hente et stykke sul i supermarkedet inde i byen.
Det er en del begrænset, hvor meget grej osv man kan medbringe. Man har ikke den trækkende vogns bagagerum til en masse skrammel, så som vanddunke, kabel, grill, grillkul, borde og stole m.m. I magasinerne i vognen er der hurtigt fyldt op med andet godt.
Den med at det skulle være så bøvlet med manuel gear, kunne jeg ikke rigtig forstå. Det er da ikke værre at køre i en sådan bil, end en alm større personbil, eller har jeg misforstået?
Der er da slet ikke nogen tvivl om, at selvfølgelig findes de med aut.gear. Prøv at søge på www.mobile.de og vælg aut. getriebe.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu er vi altså store fans af automatgear i den lille familie, og derfor er det for os et naturligt valg at vores køretøj skal have en sådan ekstraudstyr. -Og fartpilot er også noget vi har "vænnet" os til.....Komfortnydere er man jo blevet...GGGG
Det undrede os bare at der ikke var svært at finde dem i lille DK.
Tak iøvrigt for linket. Priserne ser da spændende ud - er der nogle ting man skal lægge til hvis man køber en Autocamper i Tyskland i forhold til den pris de opgiver ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Næh, der er ikke noget tillæg til priserne i Tyskland, men der er et lille mellemværende med Skat.dk her i landet, nemlig registreringsafg. som camper, der dog er til mindre sats end en alm. personbil.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis