jolle

hej jeg vil hører om der skulle være nogle med afaring hvordan man lapper en revne jeg har en nordic 6020 ca 15.fod den er støbt i plastik
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af lorimepi på 08 aug 2010 14:10
hej jeg vil hører om der skulle være nogle med afaring hvordan man lapper en revne jeg har en nordic 6020 ca 15.fod den er støbt i plastik

Du kan søge på det her på LDS, jeg har flere gange givet en grundig beskrivelse af hvordan det lige gøres bedst.
Og forhåbentligt er det glasfiber og ikke plastick, der er enorm forskel.

V.h.  Håndværkeren

Jo håndværker - den er såmænd lavet i ABS - plast

Her er beskrivelse fra bådmagasinet på netop Terhi jollen incl. rep. anvisning af skade

Byggemetoden
Alle de finske Terhi-modeller bygges i ABS-plast. Det er et stærkt materiale og hele produktionsprocessen sikrer jævn tykkelse på skrog og inderskrog (innerliner). Hulrummet mellem de to skrog fyldes med polyuretanskum med lukkede celler, der ikke suger vand. Blandingen sikrer en stiv konstruk-tion. Jollen kan ikke synke. Ved demonstrationer har Terhi savet jollen midt over. Forreste og bagerste del klarer sig på egen hånd. Produktionen er ydermere miljøvenlig, der er intet udslip til luft eller vand. Alt affald fra produktionen kan bruges igen og allerede i 1994 fik producenten en miljøpris af de finske myndigheder.
Med andre ord er Terhi-jollerne bygget i et stærkt, miljøvenligt materiale. ABS-plasten tåler hårde belastninger, men hvad med skader? Også her scorer materialet point. Producenten har udviklet sit eget reparationssæt.
Man renskærer rundt om en eventuel skade, fylder op med en tokomponent masse, lader den hærde og sliber der efter. Til sidst sprayer man reparationsstedet med Terhis ABS-spray i jollens farve og båden er igen ligeså stærk som ny. Lettere og hurtigere end en reparation af en glasfiberjolle.
Importør: Yamaha, tlf. 63 10 95 00
Bådkommissæren, tlf. 65 32 18 15

hej er der nogle der ved vordan man opbevarer gulfisk indøres om vinter bestmuligt. er jeg taknemlig for det, vil nødig miste dem for de er rat så storer hej der ude
Jamen det er jo det helt rigtige sted at spørge om guldfisk... not!!!
Opret din egen tråd i et andet forum.
Måske Over hækken eller Lav have.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Måske du kan opbevare guldfiskene i plastik båden (inde i stuen altså)????

spøg til side, ved ikke mht rep af plastik båd men mener at kunne huske en debat herinde dog med lidt forskellige holdninger som det jo høre sig til ;-) så prøv alligevel lige at søge her på lds.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
smid et link her når du har lavet din egen tråd

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis