Reparation af revner i pudset gasbeton

Det er ved at være nogle år siden at vi sidst malede vores facade. Der er kommet lidt små revner hist og her, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal bruge til at udbedre det med før det bliver malet.

Jeg har været glad fort at bruge lip / fliseklæb til den slags, men er ikke sikker på at det vil være det rigtige til dette.

Huset er fra 1963 og har en pudset facade på en væg af gasbeton. Resten af vejen rundt er det bygget i mursten. Der er blevet bygget om på huset på et tidspunkt i 80erne, hvor der blev flyttet nogle døre og vinduer i facaden.

Det drejer sig ikke om store sprækker, men bare små revner og et par steder hvor pudsen er gået løs.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
jeg mener du kan få en art reparationsklæber fra H+H til revner i gasbeton, er dog ikke sikker på den dur til udendørs(spørg i trælasten), evt kunne man injicere gasbetonen først og dernæst hugge revnerne så brede og dybe at du kan repare facadepudsen efterfølgende med en egnet mørtel

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

du kan bruge en alm. blanding af bakkesand, cement og vand. træk det på med ske og gi det en tur med et pudsebræt så det ligger lige med resten af fladen. put evt. lidt betonbinder i blandingen så bliver det bedre og nemmere at arbejde med.

http://www.mur-tag.dk/fileadmin/video/Reparation_af_puds_256.swf

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu kiggede jeg lige i gemmerne g fandt en pose tør opmuringsmørtel. Der står 50/50/700 0.4 mm på posen. Vil det kunnet bruges eller skal jeg en tur på trælasten?
Tjaa! hvis det ikke er de store revner kan du godt bruge det men det er sikkert en kalkmørtel du har. jeg ville bruge bakkegrus og cement til opgaven. bland det 1:6 med en smule betonbinder i så er det fjong.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også