Udlejning af stillads

Hej

Jeg har købt et ca. 10 år gammelt bukkestillads. Der er 4 sektionerer med forlængere så det kan bygges op i en højde af 390 cm. Der medfølger selvfølgelig rækværk til stilladset.
Gangbrædderne eller dækket er trætreller, som man kender fra hakistilladset. Alt er i rimelig stand.

Jeg har egentlig mest købt til at lave lidt her hjemme, skal have malet udhæng blandt andet....
Det er ikke fordi det var så frygteligt dyrt, men har alligevel fået en ide' om at det måske kunne lejes ud en gang imellem så jeg kunne tjene noget af investeringen ind Men jeg ved ikke med ansvar og sådan, hvis lejer opstiller stilladset forkert og det derved vælter med personskade til følge. Kan jeg som udlejer af stilladset drages til ansvar for det? eller er det fuldt ud på lejers egen risiko??

Håber der nogen der ved noget om det.

Hilsen mureren
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Carsten Murer

Hej Carsten.

Prøvede lige at skrive Ansvar ved udlejning af stilladser på Google, der dukkede nogle oplysninger op som du måske kan bruge og studere for at blive lidt klogere på dette felt, hvis du gør lige sådan.

Det var en mulighed du har, men er der andre som har mere konkret om dette ville jeg afvente for at høre/se dette som du efterlyser.

Godt tænkt med hensyn til et evt. ansvar om noget sådan.

Held og lykke.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
En nem løsning og hurtig er jo bare at sælge stilladset igen.
Når du er færdig med udhænget.
Og til samme eller en bedre pris end du købte det til. :o)
Når jeg googler det kommer der en masse sider med lejevilkår fra forskellige stilladsudlejere. Altså hvor meget man skal betale ved forsinkelser, selvrisiko hvis materiellet lider skade eller bliver deformeret og bla bla bla......Men ikke rigtig noget med ansvar ved personskade, så jeg tror jeg afventer noget mere konkret.

@hpox Det skal da ikke sælges. Ide'en med at købe det var jo at jeg ikke selv skal ud og låne hver gang jeg selv skal bruge lidt stillads
kan man ikke leje det ud så folk selv skal sætte det op ? sådan har jeg da skulle når jeg har lejet noget i stillads ?

Så kan det da ikke blive dit ansvar ?
Tror du skal sørge for at det kun er udlejning og ikke "stilladsfirma". Ellers tror jeg hurtigt det kan blive dyrt i forsikring og stilladskurser osv.

Jeg har selv købt et næsten nyt Jumbo rulle stillads. Alting blir sq meget nemmere når det lige står her hjemme, i stedet for 5meter oppe på en stige :-)
Ja, du skal sørge for at lejeren selv sætter det op, så er du fri for evt. ansvar pga. det er er fejlfyldt opsat.

Du skal dog selv stadig løbende sørge for at stilladsets evt. skader / mangler er udbedret.
God pointe med at lade være at stille det op for folk.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også