Støj på billede

Hej,

Jeg er ved at lave noget overvågning med nogle SONY kameraer, men har fået et problem med støjstriber der løber hen over skærmen. Kablerne er færdige kabler med video/strøm.

Vil det hjælpe at trække cat5 kabler med baloon i hver sin ende og skal kablet være skærmet? Skal stømmen føres i samme kabel eller evt. i alm 240v ledning?

Det er ikke kortet der er fejlbehæftiget har prøvet USB DVR kort også.

Hvad skal disse forbindelser samles i udenfor - kablerne er jo forsynet med stik fra kameraerne.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ingen erfaring med at trække videokabler, men har dog en masse erfaring med datakabler og anden kabling

Der er grundlæggende to årsager til at du oplever støj, enten er der en form for inteferens, altså noget der forstyrer dit kabel eller også er signaltabet for stort - dvs typisk at kablet er for langt - så lad os starte med det, hvor langt er kablet ?

Det er bestemt en mulighed at trække cat5/6 datakabler og så sætte en form for video til ethernet converter på i hver ende, men det er ikke nødvendigvis en billig løsning hvis det skal være noget der dur - du kan IKKE trække 230V i et ethernet kabel (power over ethernet er max 48V) og så skal du også have fat i nogle PoE injektere, og på en eller anden måde skal det jo også passe med dine sony kameraer, så du vil formentligt skulle etablere noget seperat kabling til strøm

Men igen hvor langt har du trukket det videokabel, hvad er det for et kabel (coax, composite eller hvad) det ville jo klart være at foretrække hvis du kan bruge de kabler du har, er er der noget der kan forstyre signalet ? det kan være alt lige fra 230V kabler til f.eks. et dårligt skærmet antenne kabel, eller stort set enhver anden signalkilde i nærheden af dit videokabel.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kablet er 20m støjen på billedet er ligeglad med om det er rullet ud eller ligger på gulvet.
Kablerne er færdige kabler med strøm og videosignal i et. Det er også ligyldigt om kameraerne forsynes udenom dette kabel.
Det 240v alm. strømkabel er tænkt til kun at levere strøm til kameraerne.
Pro anlæg ser ud til at benytte CAT5e kabel med Balun i hver ende eller COAX (antenne) både skærmet og uskærmet.

Jeg vælger nok CAT5e løsningen med Balun i hver ende. Da det er til at få for en billig penge og at de forsynet med støjreduktion også.
20 meter er et meget langt videokabel, det skal være af en svært god kvalitet hvis det ikke skal give problemer, så jeg ville nok også gå balun vejen, det er i hvert fald en udemærket måde at gøre det på, som vil give dig en meget længere afstand - op til flere hundrede meter uden problemer

Du bør kunne få et balun sæt hvor du også kan køre strømmen over, men så har du igen mulighed for at det skaber støj.. så måske en dårlig ide

Anyway fordelen er jo at cat5 kabel er billigt, og du har 4 ledningspar i det samme kabel , så du kan i princippet sagtens køre 4 kameraer på det samme kabel

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det jeg har læst mig til er at de 2 par er til strøm og det sidste til signal - tak for dine svar
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis