generator

Haløjsa

er der nogle der ved om det er nomalt at en generator kun holder 2 1/2 år?

den er af mærket hella

 og sider i en mercedes 300 TD fra 1991

der køre ca 25000 km årligt
pris ca 2600 kr  det er med moms


Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved dette om Hella og Bosch generator på Opel biler
150.000km vil være ok, det sker da de står af før tid.
Dioder i generatoren kan blive defekte hvis den bliver meget overbelastet, evt.hvis batteriet kortsluttes når motoren kører,det kan ske ved starthjælp,de kan også bare afbryde uden grund
De 2 kul slides ned efter ca 150.000km kørsel ,de kan købes hos nogle få autoelektrikere for ca.100.-
Alt kan jo gå i stykker i utide, men normalt burde det da kunne køre længere.
Min gamle corolla nærmer sig de 400000 km, der har generatoren da ikke brokket sig endnu, selvom den er 20 år gammel
Så det med at kullene kun holder 150000, kan jeg ikke genkende

men nu er det selvfølgelig heller ikke en Bosch eller Hella!

mvh jens
Du finder da også Nippon og Mitsubishi generatore der ikke kan køre 400.000km og du finder også Hella og Bosch der kører 400.000km , min gamle gode Tyota Hiace fra 1998 fik en ombytter, det var en Nippo Densa genrator og det var efter ca 90.000km
Skrevet af DS på 07 aug 2010 02:52

Haløjsa

er der nogle der ved om det er nomalt at en generator kun holder 2 1/2 år?

den er af mærket hella

 og sider i en mercedes 300 TD fra 1991

der køre ca 25000 km årligt
pris ca 2600 kr  det er med moms


Nej det er ikke normalt.. dvs. du har kørt 62500 km???
Mercedes skulle gerne komme op på en ½ mill.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

hëj
ja det er rigtig at generatoren KUN har holdt ca 62500 km. har prøvet at skifte kul/rele men ak og ve nej på med en ny. suk
men de ander dele i min dejlige gamle mercedes bil køre uden de store udgifter.
altså lige undtaget støddæmper i for de holder heller ikk mer en ca 3 år
fik den hjem fra tyskland da havede den gået 91000 km.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Annonce

Jeg har aldrig skiftet generator i mine biler. De har holdt ufatteligt længe. Den aktuelle i 10 år og 230.000 km, de tidligere endnu længere.

Hvad er det, der er havareret?
Lejer kan skyldes en for stram rem.
Kul/ensretter kan skyldes for stor belastning.
Stor belastnin g kan komme af flittig brug af sædevarme, elbagrude, ekstra udstyr etc, så belastningen på generatoren konstant/længerevarende ligger nær dens kapacitet. Er det tilfældet, så kan det være værd at se om der er plads/mulighed for en større generator, SAMT om elanlæget kan tåle det,

Brug af startkabler er også hårdt ved generatoren, og gøres det forkert kan det nærmest virke som en kortslutning. Da jeg ofte har set det gjort på den "forkerte" måde kommer jeg lige med den jeg -af en maskinmester- har fået at vide er den rigtige:
Den levende bil skal være startet og have kørt i nogle minutter.
Alt eludstyr skal være slukket -hvis der er kørelys skal der skiftes til positionslys, på begge biler.
Nu er elforbruget minimalt.
Pluskabler sættes på.
Minuskabel på levende bils minuspol.
Minuskabel på død bils STEL. SÅ kommer der ikke gnister i nærheden af batteriet og dermed knaldgassen.
Den levende bil skal nu kører med høj tomgang i 2-3 minutter, så batteriet på den døde bil lades lidt op. I løbet af denne tid vi strømstyrken i startkablerne blive mere end halvveret.
Den døde bil startes, og straks den er startet gasses op til høj tomgang.
Kablerne tages af i modsat rækkefølge.
Den døde bil køres en tur på mindst 5 km, så den bliver ladet lidt op.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hvis en bil står og hænger i ugevis uden at blive brugt, skal generatoren arbejde som en sindsyg for at få strømmen på batteriet op på niveau igen. Og er det korte ture du så kører, arbejder gen. kun under stort pres. Har du mange perioder med stilstand af din bil, slider du din generator op i løbet af kort tid.

 

HEJ
tak for jeres svar.
som uldal skriver er sikkert ret jeg ved ikk så meget om det
men det er ihvert fald ikk det der er skyld i det.syntes heller ikk jeg bruger noget strøm ud over lys-vameblæser-klimaanlæg-cd afspilder det skulle den jo nok kunne klare. mit batteri er 4 år og på 100 ampære
ingen sædevarme el ruder og alt det der lukus udstyr

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

der sker en afladning af batteriet mens bilen står stille. Desuden er der andre ting der bruger strøm, som f.eks. servostyriosvng. Når du starter den op, er der utallige funktioner der tager ekstra strøm. Naturligvis kan det være en dårlig generator du har fået, men sandsynligheden er lille. Hvis du kører små ture, går generatoren automatisk op på fuld ladning hver gang du starter, uanset om batteriet er 100% opladet. Det slider enormt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis