Billigste eller dyreste materialer

Vi skal igang med en renovering af et hus og har i den forbindelse undersøgt priser på materialer til opsætning af filt. Dvs. spartel, grunder, vævlim, filt, silikone osv.

Vi er dog i tvivl om hvorvidt det kan betale sig at betale lidt ekstra for materialer fremfor at vælge de billigste.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er selv i gang med at renovere et helt hus - og er vel ca 40% igennem det, min erfaring siger mig at du skal gå efter kvaliteten - og at der ofte ikke er nogen direkte sammenhæng imellem pris og kvalitet - omvendt så er det nogen gange sådan at kvalitet koster

Nu ved jeg ikke hvad i skal renovere men hvis vi snakker materialer: gipsplader, træforskalning, lægter og den slags... køb det så billigt som muligt, en gipsplade er en gipsplade uanset prisen, undersøg priserne godt, den samme gipsplade f.eks. en standard 240x90x13 kan sagtens koste det dobbelte eller mere i den forkerte butik

Maling, glasfilt, vævlim og spartelmasse m.m. her skal du gå efter kvalitet, du bliver så træt af filt med huller i og maling der skal på i 7 lag for bare at dække nogenlunde - men pas på med prisen, meget af det som er meget dyrt er ikke særlig god kvalitet - gå uden om silvan og bauhauss og den slags steder - de er alt for dyre, og hop ikke på den med at dyrup ell. lign bare er sååå meget bedre som de vil fortælle dig i malerbutikken - det er det ikke. Sværger selv til maling fra beckmann butikkerne, og køber så det hele der, så kan man få en 10-15% rabat, men det er en smagsag, køb evt. en lille mængde og se hvad du synes om det

Køb nogle rigtigt gode spartler i forskellig brede, de er dyre men her skal du bruge nogle penge - og køb kvalitets pensler og ruller, resultatet er sikkert det samme - men de er så meget nemmere at arbejde med

Mit bedste råd er at købe stort ind... så kan du altid få noget rabat... tager du i silvan og køber en rulle ditten og en spand datten, så koster det kassen, find en god malerbutik hvor du kan få personlig betjening, køb stort ind og spørg efter noget rabat
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Glimrende råd.
Bortset fra gipspladerne.
GDS pladerne er ikke brandgodkendte, er ikke armerede og må kun anvendes hvor der ikke stilles brandkrav, f.eks. ved skillevægge.
De kan anvendes som en af pladerne ved 2 lags gipsbeklædning af ydervægge.
Fordi der stilles brandkrav til ydervægge. Enten BD30 eller 60.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også