Nyt brusebatteri?

Jeg anskaffede mig for noget tid siden et nyt brusebatteri. Da jeg kom hjem og skulle montere det kunne jeg konstatere at mine varmt og kold vandrør sad omvendt af, hvad brusebatteriet var lavet til. Så i nogle år, har jeg nu levet med et omvendt monteret bruse batteri ;-)

Men, nu vil jeg gerne lave det rigtige - uden at ændre på de eksisterende rør/installationer, så jeg må finde mig et nyt brusebatteri. Men hvordan hulen finder jeg ud af om et nyt passer? Jeg har siddet og kigget lidt, og syntes ikke selv jeg kan se nogle beskriver at der skulle være forskel?

I min installation sidder det varme til højre og det holde til venstre.

Nogle tips?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter lidt andre ordvalg i en google søgning er jeg kommet frem til at det jeg skal have er et brusebatteri med en såkaldt 'omvendt rørføring' hvor det kolde vand er i venstre side.

Nogle ideer om det er noget man kan købe i fx Bauhaus eller lign, eller er det en så specil varer at den skal bestilles hos en VVS'er eller lign?
Du kan købe sådan et hos de fleste online vvs pushere, på en del af deres brusebatterier kan du vælge omvendt rørføring - men udvalget er noget mere begrænset end normalt, men kig f.eks. på den model der hedder Oras Nova
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
eller køb et der rent design mæssigt kan vendes på hovedet ja ja så kommer studsen til bruseren til at vende op ad men det går vel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis