Hvordan skal dræn placeres

Hej

 

Fik for ca. 8 måneder lagt et dræn rundt om huset. Vi har dog netop konstateret, at de yderste træplanker er fugtige. I den forbindelse havde jeg en kloak-mester ude, der spulede drænet. Han mente det nok ligger for højt i fht. huset.

 

Nu er jeg i dialog med det firma der lage drænet, han mener ikke det ligger for højt/forkert, og at fugten må skyldes andet.

Kan nogen fortælle mig, hvordan det skal ligge. Lige nu ligger det ca. 15 ca fra fra flamingo-isoleringen (der er ca. 20cm tykt), og ca. 15-20 cm. over det nederste af huset. Dvs. 35-40 cm. fra husvæg og 15-20cm over laveste punkt på huset.

Kan nogen sige om det skyldes drænets placering?

Pft.
VH Henrik
 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må forklarer dig lidt bedre.
1. Hvaffornoen træplanker?
2. Er det et omfangsdræn og en ydervægsisolering for en kældervæg?
Hvis det er et omfangsdræn så skal det udføres af en aut. Kloakmester, så din entreprenør skal ubetinget kende reglerne.
Som udgangspinkt skal drænet, bundløbet af drænet, ligge under gulvniveau, faktisk helst 30 cm under. Men det må heller ikke ligge under fundamentsunderside..
Hvilket betyder at i kældre hvor fundamentsundersiden ligger måske kun 10 cm under gulvoversiden må man gå på kompromis eller foretage andre foranstaltninger.
Søg evt. på Google på Omfangsdræn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis