Opbevaring af flamingo isolering

Hej, jeg har efterisoleret kælderen udvendig, og har ca. 2m^3 Sundolitt (flamingo) isolering i overskud. Jeg havde egentlig tænkt mig at lægge det på loftet, til hvis jeg skulle få lyst til at isolere kældergulvet, eller andet en dag. Desuden ville det vel kunne hjælpe lidt på varmeregningen.
Jeg er dog kommet til at tænke på om det nu også er en god idé: Hvis huset brænder vil det vel udvilke giftig røg? Vil loftet være ulovligt isoleret, hvis der ligger 20cm Sundolitt oven på den eksisterende rockwool isolering på 10m^2 af loftet? Loftet er ca. 140 m^2.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om det er ulovligt, men som du selv er inde på, udvikler det en kvælende giftig røg ved brand.
Dessuden er det jo extrem let antændeligt, jeg ville ikke turde have det på mit loft.

mvh jens
Jeg var interesseret i at vide om der er en fast grænse for hvor meget man bør/må opbevare på loftet. Jeg tror jeg skaffer mig af med resterne, da gevinsten ved at gemme dem ikke modsvarer risikoen i tilfælde af brand.
Der er ikke faste grænser for opbevaring af en enkelt pose/sæk. Der er når det bliver spredt ud på loftsfladen og udgør en flade.
Det drypper også ved nedsmeltning og giver nogle frygtelige brandsår, hvilket især er set ved brand i svinestalde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis