Symaskineproblemer

Hej

Jeg er i gang med at sy en stor sækkestol i bævernylon. Desværre driller det mig, så jeg håber nogle kan hjælpe.

Mit problem er, at jeg kan se overtråden på bagsiden af arbejdet. Jeg har både forsøgt at justere over- og undertråd, men uden held. Jeg havde samme problem, da jeg igår syede i bomuldslærred.

Håber der er en, der har et løsningsforslag til, hvordan jeg får korrete sting
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Pipiry

Velkommen

Det er helt sikkert tråd-spændingen du skal ha' justeret, så at over og under tråd "ligger/mødes midt i dine tekstiler"

Undertråden skal spændes sådan at spolehuset med spole og tråd lige netop kan holde vægten af sig selv når du holder i tråden, der skal justeres meget lidt af gangen.

Prøv at kikke i brugs-anvisningen (hvis du hare en sådan) der er der helt sikkert hjælp at hente.

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak

Jeg har forsøgt at indstille både over- og undertråd. Jeg har forsøgt at stramme overtråden maksimalt, men dette hjalp ikke. Undertråden har jeg også forsøgt at eksperimentere med og jeg vil mene, at den er som den skal være.

Brugsanvisningen giver desværre ikke løsningen.

Kan et være et større problem end som så, eller er vejen frem at fifle med trådspændingerne til det går op?

/Pipiry
Omtråd maskinen og tjek nålen, det kan til tider gøre stuntet. Det gør jeg altid som det første - virker det ikke, så henter jeg mukkerten. Jeg hader når en symaskine driller.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis