OPbygning af gulv med forskallingsbrædder

Hej er ved og etablere gulvvarme i min stue .Det er strør gulv med 22mm gulvspånplade.  Har så fået af vide af min vvs mand at jeg skal tage gulvspåndpladen  op og lægge høvlet forskalningsbrædder . Med mellem rum der hedder 2,1 cm og næste 6,5 cm og så viderer 2,1-6,5-2,1-6,5 ,,    Og der hvor slangerne skal vende skal brædderne skæres i en bue og holdes 6 cm fra væggen.    . Tænke bare lidt bliver det ikke et temmeligt ustabilt gulv med- der skal pergo på til sidst.     Er der nogen med erfaring på denne måde. . skal jeg lægge en gulvspåndplade oven på tilsidst for mere stabilitet. eller skal jeg stole på vvs manden og gøre som han sige og tro på det er stabilt nok. . .
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil jeg få varmetab ved at lægge gulvspåneplade 22 mm oven på . eller betyder det ikke nået . kan gulvspån plade tåle samme fremløbs temp. som pergo eller bliver jeg nød til at sænke det til 27g som når det er ægte træ gulve
Genial måde at lave det på .Har desværre bare ikke 2 cm ekstra og give af.
Jeg ville ikke lave det som VVS manden anbefaler, det kan slet ikke bære et tyndt pergo gulv, der skal som minimum lægges et 12 mm gulvspån gulv ovenpå forskallingen før pergo gulvet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis