Skifte leje på Trailer - hvordan

Hej jeg har overtaget en trailer, som skal have skiftet det ene leje før den er brugbar - pt. kan man rokke hjulet ca. 4 cm - hvilket den nok ikke kan gå igennem et syn med

Jeg søger derfor information om hvordan man skifter det - jeg er klar over jeg skal have fat på en aftrækker - hvis nogen har et link til en god model vil det være mægtig fint - umidelbart er jeg ikke bange for at bruge nogle penge på godt værktøj, når blot prisen ca. modsvare hvad jeg skulle have betalt til et værksted for samme rep.

Mit først eproblem er hvordan jeg kommer ind til lejet så jeg kan trække det af...vedlægger et billede af hjulet.

I midten af hjulet sider en stang - anslået 4-5 cm tyk - for enden af denne er en "hætte" som for mig at se blot er klemt eller skubbet ind over akslen - skal jeg trække denne hætte af - eller er den skruet via gevind... ? jeg forsøgte ganske let at vrikke med en skruetrækker - ikke noget med vold eller andet - men den ser ikke ud til at give sig ret meget - lad mig høre jeres bud på hvordan hætten bedst tages af - varme pistol ?, WD40 ?, en speciel teknik...

Hej jeg har overtaget en trailer, som skal have... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Husk at få en tube godt lejefedt med og smør lejerne grundigt inden de sættes på plads. Klamphuggermetoden med at fylde fedtskålen godt op og lade det løbe ind af sig selv, når lejet kører varmt har ikke sin gang blandt ordentlige håndværkere eller lav-det-selv'er.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis