Ny terrasse med høj kant - gode råd søges

Hej

Er ved at lave en terrasse på godt 70 Kvm vi bor i et område hvor der er ler et lille stykke nede og har derfor fået at vide at vi skal have ca 15 cm sand under fliserne.

Selve terrassen kommer til at være et stykke over plæneniveau pga grunden.

Derfor får vi en ret høj kant fra terrasse ned til græsset, og vi vil derfor lave et par "trin" ned hele vejen rundt. Hvordan gør man dette bedst?
Starter man med at lave trin hele vejen rundt inden man fylder sand i? Og skal de limes sammen på en måde?

Vedlægger lige en paint tegning så i kan se hvad jeg mener.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du behøver ikke at have mere end 5-10cm sand under din terrasse, det er bare vigtigt at underlaget under sandet er fast, så sandet kan stampes godt sammen. Husk at bruge enten brolægger sand eller fyldsand for der er lidt ler i, som skal lime sandet sammen, ellers kan det skylle væk under dine sten.

Men hvis du laver trin limes de sammen med fliseklæber til ude brug.
Læg 5cm cement under den nederste sten og 2-5 cm bag med en skrå kant op til ca. midt af stenen på bagsiden.

Jeg ville nok sætte den første sten, og fylde op med sand.
Næste dag ville jeg stampe sandet, sætte resten af trinende og fylde op med sand. Hvis du bruger en hurtig tørrende lim, kan sandet stampes efter få timer.

Når sandet er stampet rettes der af og så lægges terrassen.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det sand du har bestilt skal nok værer fint nok.
Det bliver kaldt forskelligt rundt omkring.

Og ja det er beton jeg mener.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

du vil jo nok igang så hurtigt som muligt, men gyldendal har lavet "Den store havebog", der i, er der en meget udførlig beskrivelse af hvordan man gør og gør det rigtigt, den kan lånes på biblioteket.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis