PMF 180 / Fein Multimaster det rigtige værktøj?

Hejsa

Jeg bliver nødt til at rette op på en tidligere "GDS" fejl i vores badeværelse.

I bruse afsnittet er fugen mellem gulv og væg-fliser uens,  0.5mm-5mm ca

Er en PMF 180 det rigtige værktøj til at gnave/fræse/opkradse/file/save.... en nogen lunde ens fuge bredde/dybde(skal nok selv holde dybden) i fliser af en rimelig god kvalitet?

Har da et par Vinkel slibere i forvejen, men det er ikke spor nemt at komme ind i hjørnerne med disse


I am so full of it.....

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja hvis du skal helt ned mod gulvet, uden at beskadige det, så må det være et godt valg.
Men en tidskrævende en af slagsen

Hvis du saver noget af flisen, mister den jo glaseringen i kanten...

mvh jens
@Jano59

Det kan jo være at de to vægge er ude af lod, og så er der enten den løsning som der er brugt, eller skære som du vil.
Der er for og imod til begge.

Personligt ville jeg ikke spilde tid på det

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Der skal ligges en bedre, bredere og dybere elastisk fuge, for det ser ikke ud til at holde.

Tror godt jeg kan ligge en fuge som dækker det blotlagte af fliserne, så er det bare om der skal primes med noget på det "rå" af fliserne, vandglas eller noget andet?

Eller som Flemming siger, ikke spilde tiden med at "cutteløs", men en fuge skal der til,
så er der et nyt spørgsmål om en pæn lagt skrå fuge (ligges i gulv+mur kanten) som fylder lidt mere end en "normal" fuge kan holde?

--------------------
Man skal ikke kaste med Flemming hvis man selv har bygget sit hus... Hans hus er nok mere solidt end dit ;-)

I am so full of it.....

Hvis du har nogle extra fliser, så prøv lige hvor hårde de er, at slibe i, nogle fliser kan være ubarmhjertig hårde ar skære i, andre er bløde, når lige glacuren er brudt.
Jeg kan sagtens se fidusen i at lave en pæn dyb rille, så holder fugemassen optimalt...

mvh jens

Super tak for de gode svar, fedt med endnu et Dansk fora hvor der er fyldt med dygtige hjælpsomme menesker!

I am so full of it.....

Fein maskinen er bosch maskinen klart overlegen når det handler om noget der bare skal være iorden.
Når det bare er til den ene ting ville jeg se om du kunne låne dig frem. maskinen er jo ret peberet. Men om den er nødvendig må du selv afgøre. du kan også kradse fugen ud manuelt.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis