Renovering/ombygning - skal vi søge? - må vi selv?

Hej alle Lav-det-selv'ere

Jeg bor i et meget gammelt hus uden sokkel, som vi enten skal rive ned/renovere.
Jeg ved at renovering koster flere penge, end nedrivning+bygge nyt, men vi har p.t. ikke råd til et helt hus - dog har vi råd til at lave lidt efter lidt
Vi kan gøre meget selv - og har god hjælp i venner og familie, men hvordan med kommunen...
Skal man søge om, at rive en ydervæg ned - og bygge en ny, hvis man gør det lidt efter lidt - de skal alle rives ned. Dvs. at med tiden - bliver det et nyt hus - på samme sted. Vi påtænker at starte med en gavl - understøtte og støbe ny sokkel - derefter mure væggen om. Derefter facaderne - lidt efter lidt. Er det ok - eller skal man søge om byggegodkendelse - eller hvad det hedder
Vi vil jo gerne have sokkel under huset, så vi kan få støbt et godt fundament. Og murene er ikke noget at råbe hurra for, derfor snakker vi om nedrivning af hver mur, så vi kan komme i bund. Understøbning af sokkel på eksisterende mur er nemlig et utroligt hårdt og langsomt arbejde - det har vi prøvet i en bedre del af huset.
Vi har selvfølgeligt sat os ind i de nye isoleringsregler - men må man overhovedet selv lave en ny facade - eller skal der fagfolk til???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du beskriver forløbet så kræver det ansøgning om nedrivning samt ansøgning om nybyggeri.
Opbygning af murværk kræver ikke autoriseret fagfolk, så det arbejde og ansvar må man gerne påtage sig selv.
Ok - tak skal du have så må jeg hellere søge om tilladelse til ombygning - så kan det også være, jeg kan få mulighed for at afvige lidt fra nuværende grundplan/bygge lidt til.
Bor på landet, så der er masser af grund at tage af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis