Pudsning af udv. gasbetonvæg

Jeg har en tilbygning opfært af gasbeton, som man  tidligere har prøvet pudse op, dette holder ikke.
Jeg havde tænkt at hakke alt det løse af. Derefter behandle vægen med forankringsgrunder (den fra farvehandleren), sømme kyllingetråd på og pudse op med sandmørtel.
Lyder det som noget der kan holde eller har i bedre forslag?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne isolerer bygningen udvendigt og iøvrigt lade et aut. firma udføre den lille opgave for dig.
De andvender sprøjtepuds og det går lynhurtigt.
Der er altid plads til mere isolering. Især udvendigt.
Der er jo kun udgifter ved at banke puds ned. Og pudse op igen.
Hvis du isolerer 100 mm udvendigt og enten pudser eller beklæder vil energibesparelsen betale hele projektet på 6-10 år. Alt efter hvor meget isolering du har indvendigt.
Hug det eksist. puds af og vand derefter muren hvorefter du kaster den ud i muregrus og cement 3:1. Dagen efter kan du så pudse.
Alternativt kan du påføre fliseklæb (vand muren inden) og mens det stadig er vådt så træk det nye mørtel på.
Ny har jeg endeligt fået pudset vægen. Jeg ventede til at det var knap så varmt, så det ikke tørrede for hurtigt.
Jeg brugte 'jalo's første råd, men garderede mig ekstra ved at sømme kyllingetråd på først.
Resultatet er jeg meget tilfreds med, der skal sku' en dygtig proff til for at gøre det bedre!
Takker for hjælpen.
Annonce
Hej.
Jeg springer lige ind i tråden her, idet, det bler nævnt udvendig isolering af gasbeton. Vi bor i et gasbetonhus på 164 m2, opført i 30 cm. blokke, og med fladt (built up) tag. Huset er bygget i 1970-72. Vi bruger gas til opvarmning og vores udgifter ligger på ca. 20.000 om året. Det bør selvfølgelig kunne gøres bedre, og vi er derfor i gang med at udskifte de oprindelige skydedørspartier, vinduer og yderdøre med nye, men har også tænkt på udvendig isolering af (indtil videre) husets nordlige mur, som er uden vinduer/døre og derfor må være forholdsvis let at isolere. Mit spørgsmål er derfor, hvilken form for murisolering og udførelse jeg bør vælge.

På forhånd tak,
Claus Petersen

navigare necesse est
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis