1 skifte leca?

Iforb. med et større renoveringsprojekt er jeg løbet ind i et problem Jeg skal til at lave vandbåren gulvvarme i et ældre træhus. I den forbindelse konsulterede jeg de orginale tegninger, hvori der står at der er lagt 2 skifte leca som sokkel. Alt vel tænker jeg.
Under nedrivningsarb. finder jeg til min gru ud af at der kun er 1 cement/betonsten. Det er jo ikke særligt godt isolerende iforb. med gulvvarme. Der er desuden dukket lidt skimmel og andre rare ting op Nu overvejer jeg at rive ned til betonsokkel og lægge 1 lecablok. Ved godt at normalen er 2 blokke men, hvilken betydning har det at nøjes med 1? havde tænkt 1 stk 19cm + 50mm rand isolering.

Vh.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du rive huset ned for at sætte en ekstra LecaBlok???
La'vær' mæ'det
Leca isolerer ikke særligt godt.
Alt efter hvilken gulvkonstruktion du vil lave må det da være muligt at isolere forsvarligt. Hedder det 300 mm isolering, betonplade med varmeslanger og på toppen strøgulv, flydende, eller klinker?
Det er osse en mulighed at skære noget materiale væk af den indvendige side af af betonstenen/(blokken?)
Det var efter fundet af skimmel i vægge, samt en rådden bundrem jeg vil rive det ned. Det drejer sig ca 15m ydervæg. Spørgsmålet går på om det kan blive et problem med kun 1 skifte Leca.
Slet ikke. Lecablokken fungerer jo bare som en slags kuldebrosisolering.
Der er jo mange muligheder for at isolerer fundamentet enten ind- eller udvendigt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis