Le cruiset gryder

Hej alle.

Mig og kæresten står og skal bruge en ny gryde. og tanken var at vi ville finde en serie vi så ville samle på.

vi har kigget på meget forskelligt og hun er faldet for de der le cruiset der fås i mange farver.

mit spørgsmål er. er de noget værd? er de gode at bruge? kan de holde lidt mere end 3 år? tænker især på emaljen i forhold til alm. teflon belægning? de er trods alt ret dyre sys vi.

kan se at nogen på nettet sys de er for tunge. efter at have løftet grundigt på de fleste af dem er vi enige om det ikke er noget problem.

selv sys jeg de virker som relativt høj kvalitet, men vil meget gerne høre jeres meninger

på forhånd tak

Mvh. Søren Hansen

Søren Hansen

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God gryde, god varmefordeling. Men. . Tunge støbejernsgryder, har du glaskeramisk komfur, vil du opleve ridser medmindre du er meget forsigtigt. Teflon er noget møj.
Kan varmt anbefale støbejern, det er rigtige gode gryder, de kan holde til det meste. Hilsen kokken

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Brænder du ting på i dem, sidder det ret godt fast. det er ca eneste ulempe jeg kan komme i tanke om. De tåler brug i ovnen.
Jeg kan ikke anbefale deres støbejerns pander. de er gode men det der med når ting brænder fast syntes jeg er noget møg.
De har en serie pander med "teflon" belægning. de er gode. slår tefal jamie oliver serien med mange længder.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 01 okt 2010 15:48
tefal jamie oliver serien med mange længder.


I øvrigt, findes der en serie fra tefal der ligner Jamie oliver, dog er håndtaget anderledes og teflonlaget tykkere.. Jeg har selv tefal og er skuffet over de der jamie oliver ift. de andre.. Jeg husker desværre ikke navnet andet end tefal, men jeg holder mig til dem..

/cs

Hey,
Gryderne fra Le Creuset er tunge som bare h...... Lige i overkanten, synes jeg. Men de holder helt fantastisk - du kan stort set ikke tage livet af dem; men de er også emalje. Hvis det er fedtfri stegning , så er det den anden vej I skal se - der skal smørelse til i dem, ellers sidder det der, og bliver ;-)
Alternativt kan i se på Scanpans CTX-serie den er forrygende. Jeg har snart brændt et hav af, særligt pander skæve; men CTX'en har holdt et par år. Gryderne er lige så lækre - i min optik perfekt balance mellem vægt og størrelse - super varmefordeling.

/A

Hils!
Annonce
Scan pan lavede for 3-4 år tilbage nogle rigtigt fine gryder, hvor belægningen faldt af når man lavede stærk mad i dem. jeg ødelagde 3 på den konto. de første to gange fik jeg den byttet. sidste gang gad jeg ikke scanpan mere.

Jacob

:-) Jacob, kan så supplere med, at de mine CTX'ere kan udholde helvedes flammer (hvis dent altså kommer fra krydderier) ;-)


Hils!
I mener da vel ikke, at stærk mad skulle være hårdere ved køkkengrejet, end når man laver mild mad??????

Jeg har også haft en hel del Scan pan, men oplevede også at belægningen blev ødelagt og slet ikke slap så let, som jeg havde sat snuden op efter.

Jeg lurer en del på, hvor godt det er for organismen at æde al den teflon, som man uværgerligt må få ind i sig, i takt med at belægningen ødelægges på panderne på andre fabrikater???

Med venlig hilsen
ktm

 

Den gryde serie fra scanpan jeg ødelagde igen og igen kunne ikke tåle det. Hvorfor ved jeg ikke. scanpan forstod det heller ikke. Men belægningen boblede op. tefal og nu le cruset har jeg aldrig oplevet noget med.

Jacob
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvad du forstår ved stærk mad, men der indgår vel næppe saltsyre og den slags!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis