rense tag for alger

Nogen som har en guide til hvordan man renser taget for alger/mos? Jeg går ud fra der er 2 steps.

1. Sprøjte noget alge/mos. Hertil bør man vel bruge en højtryksrenser hvor den kan blande noget sprøjtemiddel i? Jeg har set man kan få en roofcleaner fra nilfisk. En lang stang på ca 6m så man kan nå derop

2. Så skal der vel skrubbes på taget for at få de døde alger/mos af? hvordan gør man lige det.

Det er bølge eternit, højst sandsynlig med asbest.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da vist den hårde måde du der vil anvende.
Du tager bare din vandkande med stor spreder og vander på samme måde som i din indkørsel. Dernæst sætter du dig ned og venter en uges tid eller 2 eller længere. Så burde det meste vel liogge i tagrenden.
Men det bedste er at sprøjte i en tør periode.
Jeg har gjort det mod primært alger på eternittag og der klarede Moder Natur selv afvaskningen.
jeg har 60 graders hældning på taget, så det bliver lidt svært. Jeg kunne godt vande oppe fra rygningen, men så kommer der ikke noget gift på "topperne".

En havesprøjte kan jeg desværre ikke nå med, da min kælder ligger over terræn, så der er noget med 12m op til toppen på det højeste sted...
Vi har fået en professionel til at sprøjte taget, siden (3 måneder) er næsten alt væk, det kostede 770 kr.
Lad en proff. om det projekt.
En gang om året kommer der en ka'l her og pisser hytten over for en tusindmand
Huset er på 200 m2 grundareal og i vinkel med betontagsten.
Jeg er voldsom meget tilfreds og så sparer jeg mig selv for at falde ned og brække hver en knogle i mit gamle kadaver.

Med venlig hilsen
ktm

 

er det tegl, beton, eternit, stål ? redigeret : jeg er blind, sorry ja få en prof til at rense det, det kan godt betale sig

http://www.lyrk.dk
Annonce
60 gr. Jeg troede slet ikke at mos kunne sidde fast på så stejl et tag.
Men en tagstige kan vel lette arbejdet en hel del.
Undertegnet får også en til at gøre det, til den pris orker jeg næsten ikke selv at skulle til at rigge strøm, vand, højrtryksrenser osv. frem...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis