HASTER. Beton til flagstangs-vippebeslag kikset

Halløj
Igår aftes skulle der støbes vippebeslag til flagstang.
Havde selvfølgelig fået købt for lidt stolpebeton, så min nabo foreslog at blande rald i de 2 sidste sække stolpebeton så der var nok.
Men er bange for der kom for meget rald i, så betonen ikke rigtigt binder sammen og tørre ordenligt op.
Her til morgen er det øverste stadig lige så porøst som igår aftes.
Er det gået galt ? ? OG
KAN DET REDDES ??


 The day you quit is the day you lose.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du stampet betonen?

Du kan ikke regne med nogen væsentlig styrke i betonen før om et par dage.
Beton blev stampet godt og grundigt.
Jeg rejste stangen (flagstangen ..................) efter 5 dage, beton var fuldt hærdtet, ihvertfald hårdt som sten.
Da jeg havde spændt stangen fast , kunne jeg rokke den med hånden. Det viser sig så at selve stålet der er støbt ned i beton ikke sidder fast, det rokker frem og tilbage.
Så jeg har hakket beton op , og har gravet et nyt hul.
Kan det passe det stål har været lidt fedtet måske så beton ikke hæfter på det ??

 The day you quit is the day you lose.
det eneste fedtede var dig selv. Få nu blandet noget ordentligt beton. Og lad så din nabo grave knolden op.

 

Skrevet af uldal på 11 aug 2010 22:04
det eneste fedtede var dig selv. Få nu blandet noget ordentligt beton. Og lad så din nabo grave knolden op.

...............................................................................................................................

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige, så hellere lade være.


 The day you quit is the day you lose.
nu er det ellers ret fornuftigt, at rådgive dig om, ikke at være påholdende med cementen og ordentligt støbemateriale. Desuden vil det nok være på sin plads at støbe endnu længere ned, end du har pt. Yderligere er du vel klar over, hvor bredt et hul der kræves i forhold til stanghøjden, for at det holder i fremtiden? Du vil få fordel i, at lave støbehullet pyamideformet (bredest i bunden).

 

Annonce
uldal> Er godt klar over jeg skal bruge ordenligt støbemateriale, problemet var jeg fik købt for lidt, og da jeg gik igang havde alle byggemarkeder lukket. Det var derfor min nabo forslog at komme rald i beton´en. En dum fejl af mig at få købt for lidt.
Har gravet et nyt hul og starter forfra idag.
Ang størrelsen på hullet, har flyttet og støbt 3 flagstænger indtil nu, inkl en 12 meter på mit arbejde og den holdte til orkanen. Så ved skam godt hvordan og hvorledes.
Så er den ged vist barberet
Skål og god weekend

 The day you quit is the day you lose.
Jeg vil nu mene det er mest fornuftigt at lave kegleformet klods der er bredest i toppen. For det første er det nemmest at grave for det andet vil jeg mene at moment bliver optaget ved tryk på siden af klodsen i top og bund. Her vil det større areal i toppen modvirke den mindre jordstyrke i de øvre jordlag.

Venlig hilsen

Jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis