Er det bare mig der er tosset?

Ovennævnte overskrift er selvfølgelig ikke en i skal kommentere på

Nå, men jeg har bare brug for at høre "panelets" vurdering samt gode råd og erfaringer

Det forholder sig sådan at vores bil efterhånden kunne trænge til en udskiftning, vi kiggede på Citroen Grand C4 Picasso, og kørte derfor forbi en citroens forhandler

Sælgeren var frisk, og startede med at fortælle at de vejl. priser var der ingen der handlede til, så han ville udregne et tilbud til os, både på en byttepris med den gamle, og på en pris uden byttebil.

Vi blev hurtige enige om "bytteprisen" og endte med at skrive under på købet af den nye bil. på købsaftalen står der ikke priser på den nye, eller den gamle, kun en byttepris dvs. den pris som jeg skal betale til forhandleren udover at aflevere min gamle fiat Ulysse 

Nå men så langt så godt, i "farten" glemte jeg at bestille et træktøj til bilen, og jeg henvendte mig så dagen efter til forhandleren for at få det på plads.

Citroen kører pt. en Avatar dvd-pakke kampange og jeg ville så samtidigt spørge om præcist hvad det var vi fik med, men fik så af vide at det fik vi ikke da han havde givet os en ekstra god pris for byttebilen, og vi i så fald kunne annulere købsaftalen og lave en ny med DVD pakke og så en lavere pris for vores gamle bil

Nu er det sådan at Citroen danmark kører med denne kampange(alle forhandlere), og den er både på deres hjemmeside, samt på alle de prislister der ligger i forretningerne. Jeg læser det som om at nogle af deres bilmodeller (herunder den vi bestilte) simpelthent bliver leveret med denne Avatar DVD-pakke, som er 2 dvd skærme der sidder fastmonteret i nakkestøtterne/forsæderne, og iøvrigt har en værdi af 17.995

Men hvad syntes i her er er et par link til prislisten og hjemmesiden:

http://www.citroen.dk/Resources/Content//DK/07_PDF/Prislister/citroen-prisliste-personbiler_10052010.pdf

http://sommer.citroen.dk/index.php?page=frontpage

http://sommer.citroen.dk/terms.php

Jeg læser det som om at for en periode(så længe lager haves) bliver de bilmodeller der er omfattet af kampangen leveret med dette dvd sæt, altså noget ekstraudstyr du får med uden merpris, altså en opgradering af udstyret

Det skal lige siges at forhandleren ikke sagde at vores handel ikke var omfattet af deres aktuelle kampange, og at jeg så i god tro forventede at jeg fik dette udstyr med

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening, er det mig der er tosset, eller ville i også føle jer snydt.

Hvad gør jeg får at få denne DVD-pakke

Kan jeg gå til forbrugerankenævnet med min sag, eller er der andre muligheder?

Jeg har pr. mail kontaktet flere andre aut. citroen forhandlere for at spørge til om det stadig er muligt at få en Grand C4 Picasso med deres Avatar dvd kampange, og har fået svaret at de stadig er på lager

Venlig hilsen

Klaus
Ovennævnte overskrift er selvfølgelig ikke en i... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
inden du accepterer at købe den bil,, skulle du nok bruge en 1/2 time på facebook. Citroën er representeret i rimeligt mål. Både sure og glade kunder. Ser ud til, at din C4 har nogen problemer. Er du helt sikker på, at det skal være Citroën???

 

I forhold til den imøde kommendhed du har oplevet hos sælger / importør ville jeg ikke tøve et sekund med at annullere handlen - forestil dig at du får leveret din nye bil og der er reklamationer over den - det være sig kosmetiske eller mekaniske - tror du at denne positiv indstilling med at "kunden har aldrig ret" også gælder til den tid ? - jeg ville iverfald være en smulle nervøs.
Hellere vente 3-4 uger mere, eller få leveret en demo bil i mogen hvis det haster hos en anden forhandler, det være sig Citroen eller nogen andre.
tag en tur ud i byen og se om du kan få et tilbud der matcher, kan du det så udbed dig 1 dags betænkelighed og annuller din nuværende handel
ved ikke om du kan læse denne artikel hos FDM (kræver vist login) , men handler basalt set om at biler skal leveres med det udstyr som fremgår af annoncen med mindre andet er aftalt - forhandleren har bevisbyrden for at andet evt. er aftalt

http://www.fdm.dk/pressemeddelelser/fdm-vinder-landsretssag-bilen-skal-vaere-som-annoncen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis