Er det bare mig der er tosset?

Ovennævnte overskrift er selvfølgelig ikke en i skal kommentere på

Nå, men jeg har bare brug for at høre "panelets" vurdering samt gode råd og erfaringer

Det forholder sig sådan at vores bil efterhånden kunne trænge til en udskiftning, vi kiggede på Citroen Grand C4 Picasso, og kørte derfor forbi en citroens forhandler

Sælgeren var frisk, og startede med at fortælle at de vejl. priser var der ingen der handlede til, så han ville udregne et tilbud til os, både på en byttepris med den gamle, og på en pris uden byttebil.

Vi blev hurtige enige om "bytteprisen" og endte med at skrive under på købet af den nye bil. på købsaftalen står der ikke priser på den nye, eller den gamle, kun en byttepris dvs. den pris som jeg skal betale til forhandleren udover at aflevere min gamle fiat Ulysse 

Nå men så langt så godt, i "farten" glemte jeg at bestille et træktøj til bilen, og jeg henvendte mig så dagen efter til forhandleren for at få det på plads.

Citroen kører pt. en Avatar dvd-pakke kampange og jeg ville så samtidigt spørge om præcist hvad det var vi fik med, men fik så af vide at det fik vi ikke da han havde givet os en ekstra god pris for byttebilen, og vi i så fald kunne annulere købsaftalen og lave en ny med DVD pakke og så en lavere pris for vores gamle bil

Nu er det sådan at Citroen danmark kører med denne kampange(alle forhandlere), og den er både på deres hjemmeside, samt på alle de prislister der ligger i forretningerne. Jeg læser det som om at nogle af deres bilmodeller (herunder den vi bestilte) simpelthent bliver leveret med denne Avatar DVD-pakke, som er 2 dvd skærme der sidder fastmonteret i nakkestøtterne/forsæderne, og iøvrigt har en værdi af 17.995

Men hvad syntes i her er er et par link til prislisten og hjemmesiden:

http://www.citroen.dk/Resources/Content//DK/07_PDF/Prislister/citroen-prisliste-personbiler_10052010.pdf

http://sommer.citroen.dk/index.php?page=frontpage

http://sommer.citroen.dk/terms.php

Jeg læser det som om at for en periode(så længe lager haves) bliver de bilmodeller der er omfattet af kampangen leveret med dette dvd sæt, altså noget ekstraudstyr du får med uden merpris, altså en opgradering af udstyret

Det skal lige siges at forhandleren ikke sagde at vores handel ikke var omfattet af deres aktuelle kampange, og at jeg så i god tro forventede at jeg fik dette udstyr med

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening, er det mig der er tosset, eller ville i også føle jer snydt.

Hvad gør jeg får at få denne DVD-pakke

Kan jeg gå til forbrugerankenævnet med min sag, eller er der andre muligheder?

Jeg har pr. mail kontaktet flere andre aut. citroen forhandlere for at spørge til om det stadig er muligt at få en Grand C4 Picasso med deres Avatar dvd kampange, og har fået svaret at de stadig er på lager

Venlig hilsen

Klaus
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis der er aftalt en fast bytte pris, og der ikke står direkte at denne pakke ikke medfølger, ville jeg klart forvente at få den, og i kraft af at der ikke står at du har fået den nye bil med ekstra rabat, som følge af at takke nej til kampagne pakken.

Bytte prisen er selvfølgelig den vigtige for dig, og det betyder jo ikke noget om du får 40 eller 50.000 for den gamle bil, så længe du får en tilsvarrende rabat på den nye, forhandlerne flytter på priserne for at kunne gøre en bedre handel, ofte ved at kunne lave en besparelse på afgiften.

Den eneste pris der står på slutsedlen er bytteprisen, og der står intet om at dvd sættet ikke medfølger.

Forhandleren spurgte iøvrigt om det var ok at han fastsatte priserne for henhodsvis den nye og den gamle, så jeg aner faktisk ikke hvad jeg har købt til og hvad jeg har solgt til, men som du jo skriver så er det bytte prisen der er vigtig for mig.

Har du en ide til hvad jeg skal gøre for at få den annoncerede dvd pakke?

Venlig hilsen

Klaus

Når det er noget de averterer med som en generel ting for de biler de sælger pt, ville jeg da helt 100% regne med at det også følger med i den bil du skal have.
Indsaml så meget meteriale som muligt, hvoraf det fremgår at det følger med i de biler de sælger nu, så du siden kan dokumentere at det burde være med også i din vogn, når der ikke står noget specifikt om, at det ikke medfølger som følge af en særlig gunstig pris.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville snakke med sælgeren, og sige at når der reklameres så meget med den pakke, var du gået ud fra at den fulgte med, og vil han ikke levere den med, er der kun muligheden af at gå til en anden forhandler, og se om ikke man kan få samme handel der, incl pakken.

Desværre kan den slags godt gå lidt i hårdknude, så der kun er muligheden tilbage at droppe handlen, men bilforhandlerne er sultne for tiden, så de skal kunne presses til noget fornuftigt.
Jeg har snakket med sælgeren, og han har indrømmet at han skulle have sagt at dvd sættet ikke fulgte med i hans pris, men han er rimelig hård og siger at jeg bare kan annulere handelen. Men det er jeg på nuværende tidspunkt ikke interesseret i  for det er tidskrævende at køre ud og kigge på bil, og tid er penge. Han kan bare levere det udstyr med som bilen er solgt med, præcis som jeg jo også forventer at den bliver leveret med 4 dæk

Iøvrigt har forhandleren et slogan der hedder "kunden har altid rat" - et slogan de måske bør ændre

Venlig hilsen

Klaus
Annonce
Personligt ville jeg nok sætte hårdt mod hårdt, og sige de så må annulere handlen, selvfølgelig med mindre at det er en utrolig god pris du er blevet tilbudt. Alternativt ville jeg tage kontakt til salgschefen hos forhandleren, og forklare problemet og hører hans udlægning.
Hej
Har selv en C4 Picasso som vi er meget glade for, men hvis forhandleren
allerede fra starten  ikke kan overholde sin egen aftale så vil jeg helt klart
annullere handlen. Tænk hvis der bliver problemer af en eller anden art,
vil han så heller ikke overholde aftalen ?
Så find en anden forhandler der er nok af dem og der er jo ingen grund til
at støtte de dårlige.

Hilsen Jan
... og husk! Når forhandleren flytter rundt på tallene, for at give dig en god pris, skal du forlange at I deler fortjenesten i momsen.

 

Det er en ommer, det fremgår at det følger med din "nye citron" - så hvis du har bestilt en fabriks ny er det rimmeligt det følger med - kun hvis der er tale om en "demo" eller "specifik" lager bil kan der godt være tale om det ikke skal følge med - så har du jo set netop den bil med netop det udstyr som er i den.

Jeg har været ude for at sælgere har tilbudt mig en god pris på en "ny" bil, men så skulle det også være den som stod uden for deres dør - d.v.s. ingen valgmuligheder mht. options og farve valg.
Jeg går ud fra du selv har taget alle valg mht. farve, indtræk, udstyr osv - d.v.s en helt ny bil som bliver lavet til dig - den skal naturligvis laves med extra udstyret som annonceret - eller skal det fremgå at I har aftalt at det ikke skal leveres med.

I øvrigt enig med danielvang, kun hvis prisen er speciel gunstig ville jeg beholde handlen, heller købe det samme hos en anden forhandler - kan ske det stadig bliver uden udstyrs pakke, men så er handlen da mere real - tænk på at hvis en forhandler kan give et tilbud bør en anden forhandler kunne matche det
Ja vi har bestilt en fabriksny bil, valgt indtræk, farve osv. bilen skal først produceres og bliver afsendt fra fabrikken den 21/9

Nu har vi igen fået en mail fra Citron danmark hvor de reklamerer med tilbuddet og jeg kofronterede igen bilforhandleren med mailen og bad ham bekræfte om vi fik bilen leveret med et VST DVD sæt monteret

Han ringede så til mig i fredags og var meget ubehøvlet og sagde at han så bare ville annulere handelen.

Jeg foreslog ham så at jeg jo bare kunne indsende en klage til bilklage.dk (forhandleren er medlem af DAF) så kunne de afgøre hvem der havde ret, dette blev han enorm sur over og truede igen med at annulere aftalen

Det er klart at vi er ikke interesseret i at handelen går i vasken og vi skal vente yderligere 4-5 uger på vores nye bil, men kan har annulere en købsaftale efter 1 md.????

Jeg har iøvrigt forsøgt at få kontakt med Citroen danmark, som jo kører denne kampagne, men jeg kan ikke rigtigt få lov til at snakke med andre end kundeservicechef Søren Larsen, som har fortalt mig i telefonen at han kender den pågældende sælger rigtigt godt fordi de har arbejdet på samme arbejdsplads - og ja så var der jo ikke mere at snakke om der

Er der nogle der kender et direkte nummer / mail til andre højere stående medarbejdere hos Citroen Danmark?

Venlig hilsen

Klaus
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis