Bitumenkorrosion

Hej Så fik jeg tagfodsinddækning og zinktagrender på mit tag på skuret. Der skal tagpap på taget, og har nu hørt at den bitumen der er i tagpappen kan ætse zinken op. Det er jo ikke så smart:-) Det er dog noget med, at man kan male tagrenden indvendigt med et eller andet. Har selv fundet noget der hedder "Zink-o-Rinn", men det ser ud som om, man kun kan købe det i Tyskland. Mvh. Lars
Hej Så fik jeg tagfodsinddækning og zinktagrender... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Fin side, så er der lidt at gå efter. Det pap du bruger (Hetag) er dog ikke listet derinde mærkeligt nok.

Ja, det har du ret i. Den er på listen. Troede den ville hedde noget med Hetag.


Skrevet af jetz på 16-05-2015 09:03

Havde dog håbet jeg ikke skulle skifte alt det tagrende, det er kun 5 år gammelt.

 

Det er pga. udseende du bruger Zink-tagrende?

Ellers har PVC tagrender vel ekstrem lang holbarhed.

Jeg skal selv til at skifte noget tagpap. Jeg formoder det har lagt siden midten af 60'erne. Der er ikke brugt fodblik, og det har fungeret fint uden. Jeg vil selvfølgelig bruge det ved renoveringen alligevel.

 

Grunden til zinktagrende er fordi vi skal have bygget en vinkel på huset og så have nyt tag over det hele. Der sidder zinkrender på nu og derfor havde jeg så håbet om at tagrenderne på den anden side af huset kunne overleve. Jeg skiftede tagrenderne for 5 år siden da jeg troede at taget ville holde længere.

Plast er bestemt en mulighed, men nænner det næsten ikke pga. udseendet og så siger onde tunger de knirker, når solen bager dem.

Annonce

fik lige taget et billede af hvordan det ser ud når man mixer pap og zink sammen. taget er 3år gammelt.

 

 

wow - tak for billedet. Der må da være en rådgiver/arkitekt med røde øre. Det giver da lidt stof til eftertanke.

Jeg vil i hvert fald være ked af det, hvis min bygning så sådan ud efter kun tre år med nyt tag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også