Bitumenkorrosion

Hej Så fik jeg tagfodsinddækning og zinktagrender på mit tag på skuret. Der skal tagpap på taget, og har nu hørt at den bitumen der er i tagpappen kan ætse zinken op. Det er jo ikke så smart:-) Det er dog noget med, at man kan male tagrenden indvendigt med et eller andet. Har selv fundet noget der hedder "Zink-o-Rinn", men det ser ud som om, man kun kan købe det i Tyskland. Mvh. Lars
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal også være opmærksom på at fodblikket hvis det er Zink, bliver det rust farvet efter et stykke tid.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Til gengæld passer det heller ikke.
Det er rigtigt at der kan ske misfarvning og over tid tærring af fodblikket.
Ihvertfald iflg. Icopal.
Se her: http://www.icopal.dk/upload/Product...20zink.pdf
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hpox tagdækkerclaus kommer normalt ikke med dårlige oplysninger. Og han har arbejdet med tagpap i mange år.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Mon tagdækkerclaus ikke kan forsvare sig selv - om nødvendigt.
Men tilgengæld er det jo så heldigt at vi siger præcis det samme.
Prøv du at læse hele mit svar.
Er bitumenkorrosion i relation til tagpap og zinktagrender stadig et problem her i år 2015?

Står nemlig med den kombination i forbindelse med en tilbygning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ja det er stadig et problem men ikke så slemt som før. zinken bliver helt brun der hvor vandet løber og efter en år række kan du trykke en finger igennem zinken. det er forskelligt hvor langtid der går tror det kommer an på hvilken pap der er brugt. har set alt fra 4-10år. (måske kan det holde længere idag) det ved man jo ikke før der er gået nogen år. i tyskland maler man tagrenden indvendig men det gør man ikke i danmark.

måske en pap-mand kan gi dig et bedre svar end mig.
Tak for svar. Så må jeg få tjekket op på det, når jeg har fundet den tagmand, som skal brænde pap på.

Havde dog håbet jeg ikke skulle skifte alt det tagrende, det er kun 5 år gammelt.
Du kan sagten beholde dine tagrender idag, som fodbilk siger vi altid det skal være i alu. Zink fodbilk det bliver rødlig og tærer op over en kort tid.

Husk at få dit fodbilk grundet først så du får optimal vedhæftning på fodblikket.


Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Ok, det lyder godt. Det er noteret med grunding af fodblik - tak for tippet. Jeg går ikke efter de aller billigste, så jeg håber at de seriøse tagpapfolk tager den slags af sig selv, men nu ved jeg det.

Det er ligesom valg af pap - der har jeg også overvejet, hvordan jeg garderer mig imod, at det ikke bare er det billigste, der kommer på. Jeg kan jo ikke kende forskel før evt. problemer opstår.
Kig på torgodkendt.dk

Der kan du se papper der er sikre og gode materialer.

De papper vi bruger ligger også på den side.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også