Forskellig diameter!

Hej!

Jeg har netop været i harald nyborg og anskaffe mig en bordopvaskemaskine!

Men da jeg kommer hjem og vil tilslutte den, opdager jeg til min store fortvivelse at tilgangsslangen ikke passer på vandhanen!! Diameteren på handhanen er alt for lille i forhold til diameteren på gevindet af slangen.

Mit spørgsmål er så hvad jeg gør? Kan man købe en slags adapter eller??

MVH
Casper
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Casper,

Ja, du skal købe dig en kombineret adapter hvor både vand og afløb samles. Så kan du nemt koble til og fra når du skal bruge maskinen..

Jeg mener at have set den i Bauhaus, men findes sikkert også andre steder..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

.. og forresten en anden ting. Kan det virkelig passe at man bare kan tilslutte opvaskemaskinen til vandhanen? ved at man på rigtige opvaskemaskiner installerer en slange nede under vasken ved rørerne nemlig?
Den adapter du omtaler sættes på din vandhane ved køkkenvasken, enten via et click-system (som oftest) eller ved at skrue filtratoren af (den der sidder på enten af hanen). Vand og afløb samles ikke som sådan, ideen bag adapteren er at man kan samle afløb og vandtilføring til opvaskemaskinen i et "bundt". I adapteren der sættes på hanen, sidder der øverst en tilslutning til vandet som typisk føres ud til slangens-tilslutning i siden. Nederst i adapteren sidder et tilsvarende system, hvor afløbs-slangen tilsluttes i siden af adapteren (typisk lige under vandet), og vandet føres dernæst ud af bunden af adapteren og ned i vasken.

Og det kan sagtens passe at man tilslutte den til vandhanen, i princippet kunne man bruge en hvilken-som-helst vandtilførsel, blot der åbnes nok op for vandet.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis