Nedsivningsanlæg

Jeg har fået installeret en ny wavin 3 kammer septik tank. Den kører med tryknedsivning hvorved at kloakvandet pumpes/trykkes ud i et nyetableret nedsivningsområde. Dette nedsivningsområde er udført med en mile ovenpå p.gr.a. høj grundvands niveau. Men hvad kan man plante på denne mile der vil kunne holde ukrudt osv i skak uden at ødelægge nedsivningsområdets funktion???
Lige nu er milen på vej til at gro helt efter i tidsler og mælkebøtter og den har enda kun været etableret i en måned. Det der plantes må vel ikke sætte for dybe rødder der kan vokse ned i mellem nedsivningsrørene eller??
Jeg leder efter en løsning der skal være så pasningsfri som muligt. Det skal nævnes at milen er 20*2,5meter

/John

/John Jensen

Jeg har fået installeret en ny wavin 3 kammer... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du er vist da en skjælm, Flemming!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville da ikke have noget problem med at anlægge et stort staudebed f.x.
Eller et kæmpe bed af f.x. lavendel?? Ku' da være kanonflot!!
Der er da masser af planter, udover alm. dødsyg plænegræs, som ikke sender rødderne særligt langt ned. De uden pælerødder går næppe dybere end 30, max 40 cm. Går udfra at siveslangerne ligger lidt dybere!
skoven det er sådanset ligemeget om det sætter dybe rødder eller ej der må ikke plantes noget oven på et nedsivnings anlæg.
http://www.kloakviden.dk/nedsivning.htm
UPS! Så har jeg et 10 år gammelt haveanlæg som er dybt ulovligt!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis