Renovering af udendørs betontrappe med fliser

Vi har en udendørs betontrappe med fliser, "monteret" på huset med et trapperum under.
Næsten alle fliser har løsnet sig efter vinteren.
Efter at have pillet de løse fliser af opdager jeg, at der er kæmpe hulrum bag fliserne, så det er forståeligt, at de falder af.

Har mureren været lavet et dårligt stykke arbejde ? Jeg ved at han har klæbet dem på med blå LIP.
Er der ikke nogen sikker måde at lave sådan en trappe, uden at man skal reparere den jævnligt ?
Kan man lave 100% tætte fuger - er silicone fuge et alternativ ?

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh
Thomas
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du bruger salt på trappen, så er det ikke nemt, at få det til at holde.

mvh jens
Du skal lægge fliserne på et jævnt underlag, du kan blande multibinder i din fugemasse og fliseklæb, det skulle gøre den mere flexibel. Jeg er dog ikke murer, men har fået denne rådgivning i forbindelse med køb af fliser og cement til samme formål.

Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Kan vi få nogle billeder??? Så er det nemmere at komme med gode råd
Hej Jens.
Ingen salt. Vi har brugt lidt sand og fint grus ved frost.
/Thomas
Hej Carsten
Er multibinder det samme som primer ?
Hvis ja, så har jeg primet først, og blandet lidt i betonen til rep. af hullerne.
/Thomas

Skrevet af 02power på 03 aug 2010 20:11
Du skal lægge fliserne på et jævnt underlag, du kan blande multibinder i din fugemasse og fliseklæb, det skulle gøre den mere flexibel. Jeg er dog ikke murer, men har fået denne rådgivning i forbindelse med køb af fliser og cement til samme formål.

Carsten


Annonce
Her har i et par billeder taget med telefonen.
Kan vi ikke blive enige om, at det IKKE er måden at lave en trappe på ?

Multibinder er en blålig væske man blander i sin fugemasse, den skulle holde den mere flexibel = bedre til at modstå frost.
Jeg købte mit i Bauhaus, koster ikke ret meget.

Nu har jeg ikke den store erfaring i at mure generelt, men jeg har brugt binder/grunder da jeg fik huset vandskuret. Det giver bedre vedhæftning, men frostsikrer ikke.

Frost er jo noget lort, og en fuge der arbejder forskelligt fra klinken vil resultere i en skade.
Mig bekendt skal man bruge en fliseklæb der er godkendt/designet til udendørs brug, jeg fik så det ekstra råd at man skulle blande multibinder i massen + fugen.

Håber det hjalp, og at jeg taler sandt :-) - du må hellere tjekke med en fagmand..
Carsten

 Et forum fungerer kun hvis folk vender tilbage med feed-back :-)
Det flisearbejde er simpelt hen en skandale.
Det kan ikke være udført af en i DK faguddannet murer.
Det hele skovles bort og omgøres.
Enig, og jo, en DK faguddannet murer  GRRR
Kan ikke få fat i manden, men det er jo forståeligt...
Min plan er at pille det gamle ned, støbe op, og ligge klinkerne igen.
Så må den få den store tur om et par år, når der er økonmi til det.
Min murer både rettede min trappe op og lagde fliserne i Alfix letfix.
Du skal være meget omhyggelig med at der ikke er nogle hulrum under fliserne, da der vil trække vand der ned, og så frostsprænger trappen igen.
Brug den tid der skal til, for at passe fliserne til, inden du begynder at lime, så får du det bedste resultat.

Jeg blev fra rådet at få fliser på det nederste stød, da der vil trække fugt op fra jorden og så vil de falde af i løbet af et par vintre.
Men hvis der er fast belægning sker der nok ikke noget, bare de stopper lidt over.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis