Køleskab brændt af?

Hej alle sammen!

Jeg har lige købt lejlighed og flyttede ind i tirsdags.

I lørdags sidder jeg om aftenen i stuen og ser lidt tv. Hver 4-5 min minut kommer der et "klik" et sted fra og derefter "dæmper" lyset sig i lejligheden. 2 sekunder efter kommer det igen. Jeg kan samtidig høre en generator eller sådan noget der tænder samtidig.

Men da jeg er så udmattet af at flytte gider jeg ikke gøre noget ved det og tænker ikke så meget videre over det og hopper i seng. Morgenen efter opdager jeg at mit køleskab slet ikke køler mere. Der er stadig lys i køleskabet. Det er en BEKO CSE 34000. Jeg forstår det slet ikke for det køkken samt køle/fryseskab er 2½ år gammel. Det sku da ikke ku forekomme!!

Jeg har en kammerat der er elektrikerlærling, han målte lige strømmen og det lader til der kommer fint med strøm til kompressoren/motoren så han var blank.

Er der nogen her der har et godt forslag til hvad der er galt? Min værste tanke er selvfølgelig at kompressoren er gået.. Men nu der var det med strømmen også - går jo ud fra det spiller ind. Jeg havde jo ikke lige forventet at skulle investerer i en kølemontørs time/materialeløn eller nyt køle/fryseskab når jeg har købt en lejlighed med "ny" istandsat køkken
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da heller ikke noget du skal betale, det skal den tidligere ejer !
Lyder som om din lysnettilslutning er lidt "brystsvag".
Har du kun en fase til lejligheden?
Anyway, det kunne lyde som om termostaten i køleskabet ikke virker.

MvH,

Bent.
Kaput startkondensator/-relæ i kompressoren?
Det lyder jo som om maskineriet har forsøgt flere gange, inden det gik i udu.
Yes enten er startkondensatoren eller "klikson" relæet stået af, ellers sidder kompressoren fast!

Køletekniker & Energiteknolog.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis