Billigste kabelbakker

Jeg skal have ført 300m netværkskabel, i en bygning hvor det ikke skal skjules.

Hvilke bakker/kanaler fører jeg dette i billigst? Der må gerne være plads til evt. senere kabler, men skal maks rumme fx. 2xnetværkskabel (cat5e) og måske senere lidt strøm.

Det længste stræk er 50 meter, og der skal ikke sættes dåser imellem, det skal derfor ikke være clickline eller lign.

Vil det billigste bare være nogle 30x15mm hvide små bakker?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
køb noget trækrør det er nok billigere og kan laves i en hel længde.
Hvis du skal bruge kanal skal der være skillespor i den. Hvis du vi trække strøm i den senere.
Men hvis det skal være billigt så brug plastrør eller lign.
Og hvis det er til netværk så må cat 5 kablerne,helst ikke være længer end 90 -100M, for at overholde standarden inden for netværk.
Jeg trækker Cat5e kabel, det må trækkes op til 300 meter. (og det længste træk er 50m)

Det skal bruges til overvågning og bliver mærket detefter, derfor skal det ikke være standard.

Vil overveje trækrør.
Som sagt oven over anbefales til der ikke længere kabler end 90-100m pga datatab etc. . . Nogle har held med at trække lidt længere, men kan da fortælle dig at 300m aldrig vil gå Så hvor du lige har den fra ved jeg ikke
Hej TCDK

Jeg ville nok bruge 20 mm plast rør og så holde ca. 10 cm. i mellem hvert rør så er det til at trække flere kabler i senere, de 10 cm mellemrum kan så dækkes med en kabel plade, dem i stål, eller ca. 15 cm. 20 mm. plastrør hvor der er skåret lidt i så det kan dække over "samlingerne"

Har selv været med til at lave et lignende system til overvågning hvor vi har benyttet kat5e til både signal og strøm forsyning og det virker upåklageligt, kabel er i dette tilfælde frem ført i jord og rillet ind i muren der hvor det ikke var muligt at lave skjult installation er der brugt 16 mm. stølrør galv.

Held og lykke med dit projekt det lyder spændende.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Jeg ville vægle kabelkanaler selvom de koster mere. 1. De ser pænere ud 2. Tænk på alle rørbøjlerne som er synlige. 3. Ved en udvidelse af installationen står man ikke bagefter og ærger sig over at der ikke er mere plads i et rør.

Lavet korrekt kan man trække mere end 300 m kabel til cctv installation. Endda op til 1500 m med aktiv baloon.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis