Hvinende bremser ved bremsning

Hej LDS´ere!

Min Fiat Marea fra 1997 hviner ved bremsning. Har vist det til min betroede mekaniker, der mener at klodserne er OK. Han så på skiverne og de havde nok jern.

Han mener at baggrunden for de hvinende bremser er det varme klima og at leverandørerne af klodser og skriver laver dem af dårlig materiale, altså dårlig kvalitet.

Da han prøvede bilen selv, larmede de slet ikke:-) men de larmer altså og det er irriterende og især når jeg skal sælge bilen.

Han fortæller at han godt kan skifte bremserne eller rense dem, men han vil ikke garantere for at larmen går væk, selv hvis jeg køber nye og origunale skiver og klodser. Hvad skal jeg gøre? Håber i har nogle gode råd til årsagen?

Bremserne fungerer fint..



kh. hilsen Mr. GDS 0
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nødvendigvis er klodserne ikke af dårlig kvalitet men det er ulideligt at høre på så sæt nogle andre på.
René
hyllene bremser så kan man høre at nogen kommer.

kitat. fra cyklernes værden.

men det er træls at høre på det i det lange løb.!

På cykler kan hyleriet også sagtens justeres væk ved at lade klodserne spidse lidt. Jeg foretrækker at lave mit 'kør-til siden-signal' med et støjende Campagnolo friløb !!

MVH Leo

fedt bagpå klodserne eller "antihyle-plader"

 

hvad r antihyle-plader?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Skrevet af mrGDS0 på 25 aug 2010 19:45
hvad r antihyle-plader?

Det er nogle plader, der sidder mellem stemplet og bremseklodsens bagside. De er oftest lavet i rustfri stål, og er enten skubbet clipsagtigt ind i stmplets hulrum, eller sidder sammen med de samme pinde, som klodserne. Det kan være, de er røget ud engang, der blev skiftet klodser, fordi de er krøllet, eller for lige at skaffe den sidste plads til nogle nye klodser. Men om bremserne hyler eller ej, har ingen betydning for bremse-evnen.  


jaa det er det man kalder skrige plader . nogen gange får man dem med i købet når man køber nye klodser

anti hyleplader kaldes de også.

men det kan også godt være din mekaniker tar fejl og at de skal skiftes
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis