Farvning af microfiber

Hej, alle I glade gør-det-selv folk!

Jeg har et par sofaer i lys microfiber som jeg vil have farvet sorte. Prøv venligst ikke at tale mig fra det, men hjælp mig hellere til at finde ud af hvordan jeg får størst succes med projektet!

Den bedste løsning ser - for mig - ud til at stå mellem spraymaling eller sværte.. Jeg har dog aldrig behandlet stof før, så jeg håber på at høre gode råd fra alle som føler de har noget konstruktivt at byde ind med

Mvh. fra Kanoj.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen så lader jeg være med at tale dig fra det, så kan vi til gengæld sige at den sidste Molbo ikke er født endnu
Du kan hverken sprøjte eller sværte din sofa, heller ikke farve den, microfiberen er lavet i den farve stoffet har, og det er rent kunsstof. Så det vil være spild af penge. Køb istedet noget stort stof som du så kan drapere over sofaen.

V.h.  Håndværkeren
Jeg ved ikke om det kan lykkedes, men du skal have fat på nogen der kan og vil trykke med sublimationsfarve. (det man bruger til at trykke sportstøj med.. f.eks. cykelryttertøj.)
Det er ikke ret udbredt i Danmark, men Juhl A/S i Malling har forhandlet farven - ved ikke om de stadig gør det..
Men de kan vel oplyse hvem de sælger farven til hvis de stadig bruges i DK.

Du skal så have dem til at trykke på siliconepapir - store sorte flader...
Så afmonterer du alt stoffe på din sofa og så skaffer du en varmepresse som kan varme til, hvis jeg husker rigtigt, over 140 grader.
Så lægger du stof og trykt papir ind i pressen og presser sammen.. så vil kunstfibrene "suge" farvepigmenterne ind når de rammer 140 grader..
Du kan ikke mærke at der er farve på..

Det du taler om vil ikke farve stoffe, men lægge sig som et lag oven på stoffet...

Hvordan du får min ide til at se pænt ud i sømme og syninger ved jeg ikke.. men jeg vil da meget gerne se resultatet når du er færdig.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der skal da godt nok noget af en fixerings presse til, hvis det skal lykkes.
Det vil være væsentligt billigere at ombetrække sofaen.
Vi skulle komme med hvad man kan gøre.. Men kan jo varmepresse et mindre stykke ad gangen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis