skateboard kører skævt

Hej jeg har lige givet min datter et skateboard(kryptonics cross eye) i fødselsdagsgave. Og det kører lige så skævt som en indkøbsvogn i Netto. På diverse 'boarder-sites' har jeg læst at man skal stramme trucksne, det er afprøvet, og hjalp ikke en dyt.
Gode forslag modtages med stor taknemmelighed.
Mvh
Helle
PS
Det er købt i Sportigan, der ikke vil bytte eller tage retur(de bliver klogere!)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis man spænder trucksene for meget kan den gummi ring der sidder ved boardet ikke give sig, og man vil af den grund få et meget stift board at køre på.

Det er 100% rigtigt at ved at stramme dem kan man rette dem op, men det kan ligeså vel være at du skal gå den anden vej og løsne dem lidt.

Boardet bliver mere livligt at køre på, men det er en smagssag. Da jeg selv kørte meget på skateboard valgte jeg gerne at have dem så løse som muligt, men det var mere fordi jeg godt kunne lide at det var så livligt og kunne give sig så meget om muligt.

Mvh Mærsk

Hej Mærsk,
Tak for dit gode svar! -Det er godt nok svært at være mor til en datter med skateboard;-). Skal jeg løsne begge ender helt og så tælle omgange så de bliver lige stramme? Jeg kan ikke stå på skateboard, så jeg håber virkelig at det er nok at teste det på plankegulvet uden belastning.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Du kan bare løsne dem så meget at de sidder helt løse og så man kan vippe hele hjul"ophænget" uden besvær.

Du kan godt pille trucksene helt af, men det vil ikke gøre den store forskel.

Derefter spænder du dem, så du ikke længere kan vippe dem uden at skulle bruge kræfter. Og spænd dem bare lidt mere, mere og mere indtil brættet er tilpas stift uden at køre skævt.

Det er lidt besværligt at forklare og jeg er meget uforstående overfor at butikken ikke vil hjælpe dig??

Det er som sagt fordi at den gummi ring bliver trykket lidt skæv på enten den ene eller anden måde.

Og du er 100% sikker på at selve trucksene er spændt helt fast på selve brættet?

Jeg håber virkelig at du kan løse problemet på denne måde, ellers må jeg nok give lidt fortabt!!

Mvh Mærsk

Ok, det hjalp noget. Men den plade, hvor hele sagen er monteret på brættet, er sat skævt på. Det drejer sig om knap to millimeter, og hvis jeg kigger ned på de forreste hjul oppefra, ses det klart at de drejer til den ene side. Vil spænding/løsning af truck-møtrikken kunne kompensere for denne skævhed? Ellers skal hjulene jo ommonteres, og det er jo ret svært når det kun drejer sig om knap to mm.
Men nu har jeg sgu ellers snart lært at stå på det sk... bræt:-)

Det må f****me ikke være skævt. Det er en meget stor fejl ved varen!!

Men, hvis du løsner bolten som trucksene sidder fastmonteret på, ville du godt kunne kompensere for dette, men boardet bliver også lige lidt mere livligt!

Men det er da godt at høre at det hjalp lidt..

Men endnu bedre at høre at du nu kan stå på det

Mvh Mærsk

Annonce
Tak! Det ryger retur i morgen! De har sat byttemærke på, men sagde udtrykkeligt at det ikke kunne byttes eller tages retur, da de havde taget det hjem til mig uden om deres normale varelager,- altså hentet det hos deres kollega i Vordingborg, hvor datteren arbejder. Nu ved jeg, hvad jeg skal være opmærksom på, og jeg tager måleværktøj med når jeg henter 'byttevaren'.
og så vil jeg også købe et til mig selv,-men nok i en anden forretning.
Tusind tak for vejledning!
Mvh
Helle

køre skævt.
er det uden belastning.!
Det kørte skævt både med og uden belastning,-og nu er det røget retur til Sportigan....

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis