Sokkel reparation - afskallet asfalt

Jeg har en asfalt behandlet sokkel hele vejen rundt. Efter den hårde vinter er der kommet en del afskalninger, nogen er kun asfalt andre har taget en del puds med af.

Spørgsmålet er nu hvordan jeg skal reparere:
1) Skal jeg pudse hullet op, til niveau med det asfalt der sidder?
- problemet er så at pudslaget får forskellig tykkelse, dvs tykkest hvor hullet er blevet lappet.
2) Skrabe så meget asfalt af i et stort område, og derefter pudse op?
- problemet er at der så ryger mere puds af og op-pudsningen bliver omfattende.

Hvad gør man bedst ?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det bedste vil være at rense grundigt, væk med alt løstsiddende asfalt, ellers har du bare problemet til næste år også. Og så sjovt syntes du vel næppe det er og ligge og rode der nede, vel

V.h.  Håndværkeren
Tak for input. Der er en del løstsiddende, men der er også områder hvor det stadig sidder godt fast. Hvordan afrenser man det nemmest ? En form for slibe rondel til vinkelsliber ? Eller skal man bare slå lidt på skraberen ?
Du skraber alt det løse mørtel af med en håndskraber. Pudser op - husk ordentlig mørtel og ikke beton. Når det har tørret godt, maler du over.

Næste udfordring er at du ikke længere kan få asfaltmalingen, da stenkulstjære er blevet forbudt, så vores anbefaling er sortolie/tjæremaling - valget er dit!

Grunden til at du ikke skal bruge beton er at det er for stærkt et materiale og derfor med tiden vil presse mere og mere af den gamle mørtel ud. Derfor skal du bruge hydralisk kalkmørtel. Se evt. mere hos Skandinavisk Jurakalk.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Mange tak for de gode råd.

"Sortolie/tjæremaling", er det det samme som f.eks ICOPAL Murasfalt ?

Eller produktet fra Borup. Det er det soklen har fået i forvejen så den nye skal jo kunne binde på så hele soklen kan få et nyt lag.
Til Høkeren! hvordan kan beton presse mørtelen ud, soklen er sikkert i forvejen lavet med beton.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Annonce
Skrevet af msms på 14 aug 2010 20:45
Til Høkeren! hvordan kan beton presse mørtelen ud, soklen er sikkert i forvejen lavet med beton.
Jeg tror du roder lidt rundt i tingene, Se ældr huse er den nederste del af soklen lavet af et lag beton, hvorpå der er muret med teglsten som grundmur. Det er denne du ikke må bruge beton puds på da det skubber mørtelen ud. Beton et stendødt byggematriale, hvor mørtelen stadig kan bevæge sig få mm. uden at sprække.

OKI! så er jeg med. Men han skal ved også kun pudse op til hvor stenene starter?

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg beklager den dårlige formulering. Det skal jeg være mere opmærksom på i fremtiden.

Tak for indlæg Håndværkeren

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også