måske en dum spørsmål. (kølemad)

jeg mener at der ikke findes en tråd om kølemad.!

om der er nogen der har prøvet at smage på kølemad fra central køkken.
der er megen spektakkel om spare på maden på ældre området.!!!!
(assens) om nogen har læst i aviser eller på medier. "farvel til de varme hender.?

og kan ses i www.fyns.dk  under assens. farvel til de varme hender.

har du løst til at spise "papmad" (mad i plastbakker) til en uges forbrug.
og sætte tænderne i en uges gammel kogt katoffel (gasset mad).!!!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Hans.
Du ved da godt at der ikke findes dumme spørgsmål, kun dumme svar.
Der er stor forskel på den mad der bliver leveret til ældre og handycappede i vore dage.  Assens har jo alle dage været lidt af en skod komune, så det undre mig ikke hvis det er papmad de severer.
Min Gamle Mor bor i Svendborg, og den mad hun får bragt hver dag er meget appetitlig og hun siger selv at det er god mad med friske råvarer.
Jo, Håndværker. Der findes dumme spørgsmål...!! Men dem er der oprettet en tråd til under "Over Hækken" ;-)

Mht. maden, er der vel egentligt ingen der hellere vil have frosset mad, frem for frisklavet.

Vi kan pga. reglerne for LDS ikke give os ind på at diskutere de politiske holdninger til dette emne. Men uanset hvem man holder med. Så vil der altid være steder der skal spares!

Jeg laver selv mad og kommer i fryseren. Jeg har sommetider lange arbejdsdage og når fruen så ikke er hjemme til at holde maden varm, er det direkte fra fryseren og i microen.
- Det er bare ikke helt lige så godt som dengang det var frisklavet!

De storkøkkener jeg laver køleanlæg for, går meget op i deres madlavning.
Det være sig både de friske råvarer og også de ting maden bliver lavet i (kogekar osv.)

Jeg blev for nyligt ringet op, fordi deres log viste at temperaturen svingede meget i et af deres rum. Aldrig over 4.5 grader. Men de mente der var mange peaks på kurven.
Det viste sig at være tidsskalaen der var blevet rykket på. Så derfor blev det hele lidt klumpet...!!

Hygiejnen går de også meget op i.
Jeg spurgte engang om de virkelig var så strikse ved smiley-foreningen. Hvortil den rare køkkendame, sagde at det var deres egne regler!!

Jeg har flere gange spist noget af deres optøede mad. Det er som oftest sket hvis jeg havde et udkald til et køkken. De skal nemlig ikke selv have mad med i weekenden; Der spiser de nemlig noget af det mad de har lavet i løbet af ugen!! Det bliver så bedømt og vurderet, og noteret i bogen.

Der findes en gruppe på facebook, der vil have frosset mad på Christiansborg... Så kan de selv smage det!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
net adressen skulle være www.fyens.dk  (fyn stiftstidende)

i stedet for www.fyns.dk

unskyld at jeg var lidt for hurtig på tasterne.!

ja det er efter at sukkerfabrikken er lukket ned.!!! hulk og snøft.

jeg savner melasse lugten.
når man kan lugte melasse lugten så er vi snart hjæmme.
især i mørke.!
håndværkeren.

jeg håber at hun fortsætter med at får maden leveret dagligt.!
og
ikke får papmad i senere hen. (kølemad).
levering en gang om ugentlig.!
Næh ! Fruen er ved muffen, så det bliver kun det bedste hun får.
Annonce
og det skal hun blive ved med. ellers får de sattaner en spark bag i.
Jeg tror ikke hun er istand til at løfte benet så højt
alternativet en tæppebanker.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis