Fjernvarmeunit

Hej
Jeg har en Redan fjernvarme unit i mit hus. Den er med veksler både på brugsvand og på varme siden.

Jeg undrer mig over, om det kan være rigtigt, at der hele tiden skal være et flow gennem af fjernvarmevand gennem unitén, selv når der ikke er noget forbrug.

Jeg kan aflæse på måleren at flowet ligger på ca 45-50 liter i timen, når der ikke er forbrug. Når der er forbrug stiger flowet selvfølgelig.

Er det ikke for meget med 45-50 liter i timen? Jeg mener vi betaler ca 10,- kr. pr m3, så det løber jo op.

Kan det evt justeres?

Håber på svar fra én af jer
Venlig hilsen Peter
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo et spørgsmål om hvor stor din varmvands beholder er, og om den er ordentligt isoleret. Men det står dig da frit for at lukke af for tilstrømningen, så skal du bare være klar over at det bliver meget dyrt hver gang du vil varme vandet op.
Hej igen
Der er ikke nogen varmtvandsbeholder på unitén da den jo er med veksler også på brugsvandssiden.

Til 4470mp: Hvad er en avtb ventil? og hvordan justeres / åbnes, lukkes denne?

Jeg ved desværre ikke hvilken model af Redan det er, der er ikke nogen modelbetegnelse at se på den.

Jeg lægger lige et billeder på af den, måske nogle kan genkende den. Beklager billedet er på siden.

Venlig hilsen
Peter

der siden ikk avtb ventil på den model unskyld ..det er ikke lige den model jeg er vant til at lave men prøv at pille det hvide hoved af og se om evt pakdåsen sider fast-..

hellere skide det ud end at smide ud..

Hej igen
Så har jeg fundet ud af problemet.

Det var den røde lodrette termostat i midten af unitten der sad fast. Der var faldet noget sand/puds ned ovenpå den som gjorde at den ikke kunne glide i dens yderrør.

Efter en rensning kører det perfekt.

Peter
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis