Godkendelse af 1. sal skitste tegning, hvor detaljeret?

Hej..

Jeg har købt et hus hvor 1 salen ikke er godkendt beboelse, men man kan se 1- salen er fra huset oprindelse da der er puds på siv, gammelt tapet, det er bygget opmod hanebåndene osv.

En mand fra kommunen kunne godt lave en hurtig byggesag på det, det krævede dog bare en skitste tegning over 1. salen, manden det handler om er på ferie, så jeg ville høre om nogen herinde ved "kravene" for en skitse tegning, skal de havde detaljer med nedtil stikkontakter eller er det bare målene på vægge, iso tykkelse, væg tykkelse, vindues placering osv. ?

på forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så vidt jeg ved, så kræver en godkendelse til beboelse en vis størrelse vinduer, et vist antal stikkontakter pr. m2, en vis lofthøjde over et bestemt antal m2.

jeg kan ikke umiddelbart huske disse tal, men enten kan nogen her på forummet, ellers spørg din kommunes tekniske forvirring (øhh, forvaltning hedder det vistnok), de må kunne give dig informationer, formentlig i form af en folder eller et hæfte.

Ulrik1983, mange tak for dit svar..

Jeg har selv kontaktet kommunen og jeg skal bare selv lave en skitste tegning som er: Plan tegning, Snit tegning og en facade tegning og ingen "små" detaljer, da det skal godkendes efter gamle krav og så skal jeg oplyse ca, tidspunkt for hvornår den er taget i brug..,

Men tak for dit svar..

Be Smart - Not Stupid..

Dine facadetegninger kan du lave med digital foto. Dine snit- og plantegninger skal målsættes så kommunen kan tilrette BBR
Gismis...

Kommunen skal have en: Plan og Snit/facade tegning.. det var det jeg gav dem med de målfaste mål og informationer og 1. salen blev godkendt.. takker for dit svar.

Skal man selv ringe til kommunen for at få ændre BBR'en eller gør de automatisk dette når man får en 1. sal godkendt og hvor lang tid skal/kan man vente med det?

Be Smart - Not Stupid..

Når kommunen godkender bygningsændringer sender de rettelsen til BBR. Der går indtil 1½ mdr inden du modtager den nye. Hvis ikke det sker eller der er fejl i den nye BBR har du pligten til at kontakte BBR-myndigheden og få det korrigeret
Okay, så hvis jeg venter et par måneder og hvis intet sker så kontakter jeg kommunen.

Takker igen for dit svar.. (:

Be Smart - Not Stupid..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis