Udskiftning af gulv på terrændæk

Skal igang med at skifte et laminatgulv. Gulvet ligger på strøer på et støbt terrændæk  hvor der ikke er kælder under.

Hvordan skal jeg opbygge det nye gulv - vil det være en fordel at isolere mellem strøerne og skal der laves dampspærre eller lægger jeg bare de nye strøer direkte på betonen, isolerer imellem dem, herpå så spånplader, trinfolie til gulvet og til sidst et laminatgulv eller hvordan skal opbygningen være for at det bliver optimalt?

Vil samtidig høre om nogen ved hvor man kan købe et godt laminatgulv i eks bøg. Vil gerne have et Pergo laminatgulv, men ved ikke om de er til at finde til rimelig penge, så kender nogen et sted hvor jeg kan finde et sådant på tilbud, så sig endelig til.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det nye gulv udlægges på de eksisterende strøer?
For der er jo den mulighed at lave et flydende gulv.
Det med dampspærre er lidt "tricki". Hvis det eksisterende betondæk er tørt udlægger du blot mineraluld. (Evt. efter de regtningslinier der findes på Rockwool´s hjemmeside.
Hvis der er fugtoptrængen skal der udlægges en FUGTspærre på betonnen.
Her i vinter købte jeg Pergo i bøg, det var hos XL i Hadsund, de var rimelig nemme at handle ned i pris, de havde en del på lager. (det er vist ikke bøg, der er mest efterspurgt.)

Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for det, men det kan da findes frem.

mvh jens
Skrevet af hpox på 31 jul 2010 13:50
Skal det nye gulv udlægges på de eksisterende strøer?
For der er jo den mulighed at lave et flydende gulv.
Det med dampspærre er lidt "tricki". Hvis det eksisterende betondæk er tørt udlægger du blot mineraluld. (Evt. efter de regtningslinier der findes på Rockwool´s hjemmeside.
Hvis der er fugtoptrængen skal der udlægges en FUGTspærre på betonnen.
Der bliver udlagt nye strøer, men hvordan det ser ud mht fugt kan jeg først se, når jeg har fået det gamle op. Takker for infoen.


 

Skrevet af je__ns på 31 jul 2010 15:27
Her i vinter købte jeg Pergo i bøg, det var hos XL i Hadsund, de var rimelig nemme at handle ned i pris, de havde en del på lager. (det er vist ikke bøg, der er mest efterspurgt.)

Jeg kan ikke huske hvad jeg gav for det, men det kan da findes frem.

mvh jens
Der er jo ikke langt fra Hadsund herfra og det er bøg som jeg gerne vil have fat i, så hvis du kan finde hvad det ca kostede pr kvm så vil det være rigtig godt.

mvh & tak


 

Det var Pergo 038082, som er en rigtig god kvalitet, med et pænt mat look.
Jeg gav 200 kr. pr m2, jeg skulle ikke bruge så meget, så skal du have mande m2, må der være muligt med extra rabat.
(kan ikke huske om udgangspunktet var 249 eller 299 pr m)

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis