Nogen der har prøvet at skifte de bagerste bremserør på en felicia.

Min synsmand sagde det var sidste gang den gik igennem med de bremserør, så de skal skiftes. Jeg har ingen lift. Kan det lade sig gøre uden lift.

Dem fortil er ligetil.

Jeg gider normalt ikke selv arbejde neden under som udstødning osv. Men har ferie så har lidt tid.

Jeg skifter slangerne når nu jeg har fat i dem. De koster ikke alverden og de er lidt runkne i gummiet, og koster ikke alverden.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de er nemme nok at skifte , men de lange rør kan være ret træls at få lagt rigtig op , da der er nogle steder de skal trækkes over , hvor der er dårlig plads
men regn med at du nemt risikere at skulle skifte hjulcylinder bagi også , de de tit er så dårlige at der knækker noget når du løsner de gamle rør
i flere af modellerne kan du godt risikere at skulle ofre en gaffelnøjle som skal skæres over og svejses i en skarp vinkel for at komme til at skrue på blokken i motorrummet , der er dårlig plads

og køb IKKE bræmserørssættet ved thansen eller høyer , medmindre du har værktøjet til at lave det om , de passer næsten helt sikkert ikke i længderne
Nu er det jo langt fra altid, at det lange rør inde under bilen, skal skiftes.
Som aller oftest er det kun rørene, der går ud til hjulene, der er sløje.
Jeg kan 100% tilslutte mig rådet om at købe nye hjulcylindre, om ikke andet kan jeg næsten garantere for, at udluftningsskruerne knækker, hvis du overhovedet kan få en nøgle til at gribe. De er som regel så tærede og afrundede at det ikke lader sig opføre at løsne dem.
Kig lige grundigt på hvordan belægningerne sidder aht genmonteringen, og om de evt. skal skiftes i god tid før du kører til syn.
I det mindste vil du sikkert blive meget glad for at have et nyt monteringssæt især de små fjedre, som holder bakkerne på plads i lodret hold.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er det noget der kan laves uden lift. Den falder ikke ned for mig. Jeg hader at ligge under den, men det lyder som en ikke umulig opgave.

Har været nede under og se. Kan det passe at det lange rør går direkte fra bremse fordeleren og direkte ned til de bagerste rør.

MHT rør, er der ikke så mange forhandlere med hele sæt, kan jeg se. Krogslund, thansen og hoyer.

Ja, de bagerste cylindere skal skiftes, de koster omkring 90 kr. originalt hos http://www.pm-webshop.dk/, så det gider jeg ikke ligge og skrue på.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Du er sikkert en rask ung man i sin bedste alder. Så er det bare at sætte vognen op på et par bukke og så ned på moder jord.

Tag evt. dine gamle rør med som prøve hen til en mekaniker. De kan lave dem på stedet. Det er ikke nogen stor affære.
Du må på nakken af Yamahaen!
Går det helt galt og du ikke kan finde eller får dem lavet, så måd u en tur her forbi, så skal jeg slå dem for dig.

Var for øvrigt forbi Roskilde for en time siden, Det var dog et elendigt vejr og nærmest umuligt at orientere sig ude i det roderi til vejbyggeri på motorvejen!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis og kun hvis en Felicia ligner en VW er det noget besværligt over tanken,der må nødvendigvis sidde en slange eller 2 inden hjulene.
Færdige rørsæt er da smarte men jeg får altid 20Cm i overskud.
René
Annonce
Der løber ikke noget hen over tanken, men den løber ind under bremseforstærkeren i motorrummet, her er det lidt uoverskueligt, det bliver sjovt, håber jeg kan bukke dem på forhånd som de gamle.
 
Der er selvfølgelig slanger imellem bagbroen og selve chassis.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er ikke nemt at lave bukningerne så flotte som de er nu,men mindre kan da også gøre det,problemet er så bare at længden ikke passer i den anden ende.
René
Så er de sat på. Jeg kunne dog kun finde dem på mål 2 steder, krogslund, som har haft dem udsolgt længe og THansen. De passer fint i længden, men for helvede hvor er det ikke nemt at få det pænt nå men wtf.

Eneste problem, felicia har flere forskellige gevind størrelser på bremsefordeleren. Det er vist ikke helt gået op for thansens leverandør.

Så højre bagerste rør kan ikke tilsluttes, låner lige et kraveværktøj og får den lille sag ordnet.

Æv.

Og ja begge bremse cylindre bagpå er skiftet, de var ikke kønne, og det var noget sammengroet. Måtte skære dem af, torx hullet var ikke sekskantet mere.

Gider ikke en anden gang, er blevet for gammel.

Tak for konstruktive bidrag.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis