Lave badeværelse på 1. Sal regler?

Hej..

Jeg står og har lige købt et hus, hvor vi vil renovere 1. sal'en når den er blevet godkendt, mit spørgsmål er så, hvis jeg vil oprette et badeværelse på 1. salen, skal der så søges om sådanne ændringer, nu når det ikke bare er renoveringen af badeværelse, men selve oprettelsen af et nyt på 1 sal'en.?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det skal ihvert tilfælde anmeldes til kommunen, og der skal søges ved jeg ikke.

 

mvh jens

Hejsa..

 

Ja det skal meldes til kommunen uanset hvad, men om der skal oprettet en byggesag/tilladelse er jeg ikke sikker på, lige umiddelbart tror jeg der skal laves en byggetilladelse...

 

Må bare prøve at ringe til kommunen og spørge, hvis der ikke er nogen herinde som kan komme med en konkret svar.. =)

 

Men takker for dit svar.


Be Smart - Not Stupid..

Hej
Da vi selv etablerede badeværelse på 1. sal, var svaret fra kommunen at der ikke skal søges om byggetilladelse. Vi skulle, som nævnt, blot anmelde det til kommunen så det kunne rettes i BBR. Det er som regel kun ved udvidelse af arealer der skal søges. I den forbindelse skal du være opmærksom på at evt. montering af kvist på 1. sal betragtes som udvidelse.

VH
Carsten

 

Poppe...

Du har 100% ret i det du skriver, har selv fået samme svar fra kommunen..

Men takker for dit svar..

Be Smart - Not Stupid..

Du skriver: når den er blevet godkendt. Jeg er herefter helt enig med Carsten i det han skriver.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis