Brede lister til loft....

Hej alle,

Jeg håber I kan hjælpe os.

Vi har netop opsat panelloft i vores hus fra 1927.

Væggene er meget skæve, hvilket giver et hul på op til 5 cm. i den ene side.

Er der nogen mulighed for at få nogle loftslister der er så brede?

Vi kunne godt have undgået dette problem, men har ganske enkelt ikke tænkt os ordentligt om.

Alternativet er selvfølgelig at rive loftet ned - håbe at man kan genbruge nogle paneler - og sætte det ordentligt op...

Nogle ideer til lister?

- SarahR
Hej alle, Jeg håber I kan hjælpe os. Vi har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
i kunne jo også tage de sidste 4-5 paneler ned og trække dem lidt i den ende hvor der er for meget luft. Måske 2-3 mm pr panel, så bliver forskellen lidt mindre. i kunne også tage 10 paneler ned og udligne det fuldstændigt.

http://www.lyrk.dk
Forstår bedre og bedre dine/jeres trængsler som oplysningerne dukker op

I/du må forsigtigt fjerne prøv at lirke de sidste af uden at bruge for meget vold og dermed ende med at hele loftet ligger på gulvet, de sidste loft-paneler uden not og fer helt klart.

Og så forsøge at skære det sidste stykke til i den kileform som mangler, i så lange stykker med fer og not til at fortsætte opsætningen.

Og hulkhel lister er da ved at være dyre end selve loftet, og vil komme til at se (undskyld) for klodset ud efter min bedste overbevisning.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
I har 2 valg
1 Køre lige linier og blæse på at huset er bygget den gang da der var rigtige mure til. Så der er ingen vinkler der er 90 grader
2. Det skal leve op til morderne pop krav og alt er i 90 gr vinkel, lod og vater

Som det ser ud så fordel skævhederne så hele loftet er lige skævt. I et gammet hus kan det ikke laves lige uden at se skævt ud

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Nej, det vil uden tvivl blive ved med at være skævt. Sådan er det... intet er i vatter her

Men - det nytter bare ikke noget at der er 5 cm. frit udsyn op til en lægte. - Det ser sgu ikke for smart ud

Tror I, at vi kan fjerne de yderste paneler, uden resten falder ned???
Det handler om at gøre en dyd af nødvendigheden. Og ikke at lave en nødløsning.
Drop listerne og sæt friselister op. Overalt.
Det kan gøres på mange måder.
Der skrues en liste op i loftet f.eks. 30x30mm ca.15 mm fra væggen. Den strimmel loft der forekommer mellem liste og væg males sort.
Det er lidt samme metode der anvendes når loftbeklædning opsættes med skyggefals langs væggen.
Du kan osse lave noget indirekte belysning bag en lysliste.
Eller et væg til gulv lærred til hjemmebiografen.
Annonce
Naturligvis kan i det på med vanten og ikke for voldsomt, (skal gøres med en søsters hånd nænsomt) så kan det klares, der er ligesom ikke andre alternativer som jeg "ser" det.

Har i da brugt mange stifter til at fæstne med og måske for lange? bare et gæt herfra

Det kræver at i har det nødvendige værktøj til at "brække" de sidste paneler ned, (et lille koben/brækjern) el- lignende.

hpox har en pointe jeg slet ikke har tænkt på det var selvfølgelig også en løsning, var bare så fokuseret på problemet at jeg ikke havde haft den tanke, godt at andre også har nogle ideer.'

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Så er der kun muligheden med at dele skævhederne ud.
Mål midten ud i begge ender, træk en snor der imellem. læg loftet/gulvet efter den snor, og skær det der kommer tætter end 8mm på muren rent så der er 8-10mm luft.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også