Udendørs gennemgangsafbryder?

Hej
Jeg har 3 lamper på en overdækket terrasse, som alle tænder/slukker på én afbryder for alle.

Jeg vil gerne have mulighed for at kunne slukke et par stykker af dem, hvis jeg synes, og har derfor brug for gennemgangsafbrydere til udendørs brug  ...ganske som man kender dem indendørs på almindelig lampeledning.

Hvis der ikke findes en sådan artikel på markedet, kan det være, at en af alle I vise mænd ved, hvad der kan anvendes som alternativ?

På forhånd mange tak for hjælpen

Mvh

nksdk

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal da bare bruge en almindelig udendørs 1polet afbryder,evt en af de billige fra jem og fix , eller onkel harald

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for dit svar - er det sådan en, hvor kablet render ind i den ene ende og ud i den anden? ...ja, jeg beklager, men jeg ved ikke meget om det udendørs og kun lægmands ting om indendørs

Jeg har sådan en afbryder fra Jem og Fix liggende - en 'Enkel m/korrespondance' - men det skal vel være uden korrespondancen?

Mvh

nksdk

De billige afbrydere findes vistnok kun med korrespondance, men det betyder kun at der er en skiftekontakt i stedet for en afbryder, de kan bruges som almindelig kontakt.

Den, jeg har liggende, har en indgang foroven (A1), med plads til 2 ledninger.

Forneden har den - ved A2 - også plads til 2 ledninger ved siden af hinanden - jeg har vedhæftet et par billeder, hvor jeg håber, at du kan se sammenhængen.

Jeg går ud fra, at jeg skal føre blå og brun ind i A1 og ud af A2?


Mvh

nksdk

nej,  så kortslutter det hele,  hvis du klipper kablet over, så har du to brune,og to blå ledninger , de to blå , samler du i en samlemuffe (kronemuffe) de skal IKKE monteres i afbryderen, så monterer du den ene brune ledning i den klemme der er mærket  P    den anden monterer du  i a1  ,  eller a2
 hvis det er en korrespondance afbryder er der 3 klemmer,du skal kun bruge de 2
jeg håber det er til at forstå, ellers spør du bare igen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Annonce
Jeg har ikke en p-klemme, men jeg har en L-klemme (både A1, A2 og L-klemmen er dobbelt, men det skal jeg så ikke tænke nærmere over?)

Jeg har A1-klemmen i toppen af afbryderen og A2 i bunden - "overfor" A1 i toppen. Ved siden af A2 har jeg L.

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så klipper jeg kablet og har så 2 blå ender og 2 brune - én af hver fra hver ende af det overklippede kabel.

De blå samler jeg i muffe - dvs. de løber forbi afbryderen.

Den brune fra den ene ledningsende sætter jeg i A1-klemmen

Den brune fra den anden ledningsende sætter jeg i L-klemmen


Mvh

nksdk

ja, det er helt korrekt ,så skulle det virke,

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak skal du have - så tror jeg efterhånden, at den tungnemme forstår systemet

Også tak til I andre, som har givet jeres besyv med

Mvh

nksdk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis